Szczecin to najmniejszy rynek handlowy w grupie ośmiu aglomeracji. Oferuje 280 tys. mkw. GLA powierzchni w 11 centrach handlowych, co daje nasycenie rzędu 503 mkw./1 000 mieszkańców. Jedno centrum handlowe obsługuje średnio 50 730 osób. Siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi średnio 59 680 PLN rocznie – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II kw. 2016 r. | Szczecin”.
Najmłodszym obiektem jest oddany do użytku w 2013 roku Marcredo Center o powierzchni 14 tys. mkw. GLA. Największe powierzchniowo centrum handlowe Szczecina to Galeria Kaskada (43 tys. mkw. GLA i 140 lokali). Drugim co do wielkości obiektem jest Galaxy (42,5 tys. mkw. GLA), które w najbliższych latach ma szansę wysunąć się na prowadzenie dzięki rozbudowie o ok. 17 tys. mkw.
— Na szczecińskim rynku notujemy ograniczoną aktywność deweloperską – ruszyła rozbudowa CH Galaxy oraz kolejnej fazy Outlet Park Szczecin. Warto odnotować spadek współczynnika pustostanów o 1,2 punktu procentowego w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, co stanowi dobry sygnał dla przyszłych inwestycji handlowych w regionie — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
W chwili obecnej w aglomeracji szczecińskiej w fazie budowy znajdują się dwa obiekty. Obydwa projekty to modernizacje i rozbudowy istniejących już budynków – Outlet Park Szczecin (3 500 mkw. GLA) oraz Galaxy (17 000 mkw. GLA). Łącznie w najbliższych trzech latach na rynku przybędzie niewiele ponad 20 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych.
Średni współczynnik pustostanów na koniec 2015 roku wyniósł 3%, a w II połowie br. spadł do poziomu 2%. Najwyższe czynsze na rynku mieszczą się w przedziale 37- 39 EUR/mkw./miesiąc za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody.