41,7 tys. osób przypada na jedno centrum handlowe w Trójmieście. Siła nabywcza mieszkańców Trójmiasta jest o 24% wyższa od średniej krajowej–wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w Trójmieście I poł. 2015 r.”
W metropolii na wybrzeżu największym centrum handlowym jest obecnie Park Handlowy Matarnia o powierzchni 81 300 mkw. Pod względem ilości lokali największe na rynku jest Centrum Riviera (ok. 210 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych).
Łącznie Trójmiasto posiada zasoby centrów handlowych o wielkości 681 500 mkw. powierzchni najmu w 24 obiektach, co daje nasycenie na poziomie 661 mkw./ 1 000 mieszkańców. 79% to tradycyjne centra handlowe, 19% – parki handlowe, a 2% to centra wyprzedażowe. Współczynnik pustostanów w Trójmieście jest stabilny i na koniec I połowy 2015 roku wyniósł 3,1%.
—W Gdańsku w budowie znajduje się obecnie Galeria Metropolia oraz niewielki park handlowy Verus. W perspektywie średnioterminowej na rynku brak jest nowych projektów na zaawansowanym etapie rozwoju, ale kilka centrów handlowych realizuje lub przygotowuje modernizacje i przebudowy, w tym CH Morena i ETC w Gdańsku —mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.
Najwyższe czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Trójmieście osiągają poziom 41-43 EUR/mkw./miesiąc (lokal 100 mkw. na potrzeby najemcy z branży mody).