Centrami handlowymi, które zdecydowanie wysuwają się na prowadzenie pod względem ilości i jakości oferty rozrywkowo-rekreacyjnej są: warszawskie Blue City i łódzka Manufaktura – tak wynika z ostatniego raportu „Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”, przygotowanego przez ekspertów z firmy doradczej Colliers International (CI).
– Jesteśmy najbardziej rodzinnym centrum handlowym w Warszawie. Na terenie Blue City organizujemy ponad 1000 imprez urodzinowych rocznie dla dzieci, mamy minigolfa, szkółkę piłki nożnej. Naszym najemcą jest szkoła tańca, do której uczęszcza blisko dwa tysiące dzieci – opowiada Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.
Dodaje, że ma różne pomysły, które przyniosą wzrost liczby odwiedzających także w 2018 roku, i to pomimo wejścia w życie przepisów ograniczających handel w niedziele.
– Mogę zdradzić na razie tyle, że przygotowujemy duże zmiany w centrum, związane z rozrywką i gastronomią. A przy okazji doskonała oferta rozrywkowa i rekreacyjna ułatwia nam wynajmowanie lokali handlowych– dodaje Yoram Reshef.
– Centra handlowe mają szansę stać się tzw. trzecim miejscem – poza domem i pracą – służącym do odpoczynku, spędzania czasu, inspiracji, spotkań z ludźmi i obserwacji. Miejscem pełnym energii, które reprezentuje autentyczne wartości ważne dla danej społeczności, przestrzenią, która – poprzez dostarczanie przeżyć – wzmacnia poczucie przynależności do otoczenia i do określonej społeczności – potwierdzają eksperci Colliers International w swoim raporcie „Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”.
– Zgadzamy się z tezą raportu, że dobre samopoczucie klientów w centrum handlowym powoduje, że częściej wybierają się tam nie tylko na zakupy, ale też więcej czasu spędzają w galerii, korzystając z jej oferty rozrywkowej i rekreacyjnej – dodaje Yoram Reshef. I zapowiada, że Blue City będzie jeszcze mocniej przyciągać klientów w 2018 roku.