Rekordowa frekwencja i rekordowe obroty – to główne powody do radości zarządców Manufaktury w Łodzi. Statystyki za 2017 robią ogromne wrażenie: ponad 20 milionów gości, 22 nowych najemców, ponad 30 modernizacji, do tego 100 dużych wydarzeń kulturalnych, sportowych i rozrywkowych.
Manufaktura od ponad dekady jest ulubionym miejscem spotkań łodzian, a także obowiązkowym punktem na mapie każdego turysty odwiedzającego Łódź. W 2017 Manufaktura zanotowała kolejny rekord frekwencji, zdecydowanie przekraczając próg 20 milionów gości!
W 2017 do grona najemców Manufaktury dołączyły 22 topowe polskie i światowe marki. Wiele z nich, jak choćby Converse, Le Creuset, Wittchen Travel, Łukasz Jemioł, Ćmielów Chodzież, Celebrity wybrało Manufakturę na swój debiut w Łodzi. Nie należy zapominać też o stale poszerzającej się ofercie gastronomicznej – w minionym roku Manufaktura wzbogaciła się o nowe lokale na rynku: Whiskey in The Jar, Faktura, Manu Cafe, Bobby Burger i długo oczekiwaną – największą w Polsce – kawiarnię Starbucks. W strefie food court pojawił się ciekawy koncept oferujący zdrowe przekąski w formule fast food, czyli Green It. Ponad 30 sklepów i butików zostało odnowionych według najnowszych konceptów wnętrz, dzięki czemu Manufaktura może poszczycić się flagowymi salonami takich marek jak Reserved (w nowej lokalizacji), Empik czy Deni Cler.
Jak co roku w listopadzie 2017 Manufaktura przedstawiła zwycięzców SALESMAN OF THE YEAR 2017, czyli dwuetapowych badań jakości obsługi klienta. Najlepszy zespół pracuje w salonie PANDORA, kolejne miejsca zajęły restauracje: Galicja, Bierhalle, a także salony Douglas i Origins. Jakość świadczenia usług jest dla zarządców Manufaktury priorytetem, więc tym bardziej cieszą tegoroczne wyniki, które są najlepsze w historii badań i pokazują, że poziom obsługi klienta w Manufakturze nieustająco rośnie.
Manufakturę doceniają także eksperci. Jesienią międzynarodowa firma doradcza Colliers International uznała Manufakturę za najlepszy obiekt w Polsce pod kątem zróżnicowanej oferty rozrywkowej. Tacy najemcy jak Teatr Mały, szkoła tańca Egurrola Dance Studio, kręgielnia Grakula, Experymentarium, kino, ścianka wspinaczkowa Stratosfera i Muzeum Fabryki sprawiają, że Manufaktura nie tylko wyróżnia się na tle innych obiektów handlowych w kraju, ale także wyznacza trendy w nowoczesnym zarządzaniu centrami.
W październiku Polska Rada Centrów Handlowych w ósmej edycji PRCH Retail Awards przyznała Manufakturze tytuł „Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2017” za organizację 10. urodzin Manufaktury, które w tej kategorii walczyły z eventami w największych centrach handlowych w Polsce. Eksperci docenili koncepcję tego wydarzenia oraz jego perfekcyjną organizację.
W kontekście modernizacji rok 2017 upłynął w Manufakturze pod kątem usprawnień i podnoszenia komfortu gości. Wymieniono m.in. ławki drewniane i metalowe na rynku, rozszerzono strefę wi-fi – teraz z darmowego internetu można korzystać także w strefie food court oraz na rynku. Zadbano również o wygodę kierowców – na parkingach pojawiły się nowe, jeszcze lepiej widoczne słupki, poprawiające organizację parkowania. Część działań jest mniej widoczna dla klientów, ale niezwykle ważna z perspektywy ochrony środowiska czy obniżenia kosztów utrzymania obiektu. To m.in. zakup nowych pras do zgniatania kartonów, wymiana oświetlenia na energooszczędne LED-y (kolejny etap), czy modernizacja sieci CCTV. Wymiernym wynikiem wdrażanych energooszczędnych rozwiązań jest zmniejszenie zużycia mediów: w latach 2013-2017 odnotowano spadek zużycia energii elektrycznej o 14%, spadek zużycia wody o 13%, spadek zużycia energii cieplnej o 9%.