Chińskie państwowe media poinformowały o wznowieniu planów budowy najdłuższego podmorskiego tunelu na świecie. Chiny muszą zainwestować około 42 miliardy dolarów, aby zrealizować dawno zaplanowaną budowę, przez cieśninę Bohai, która połączy wschodnie i północno-wschodnie regiony kraju. Pierwszy raz ogłosiły te plany prawie dwadzieścia lat temu, a tunel miał kosztować wtedy 10 miliardów dolarów i zostać ukończony przed rokiem 2010. Liczący 123 kilometry tunel będzie biegł z portowego miasta Dalian w północnowschodniej prowincji Liaoning do miasta Yantai we wschodniej prowincji Shandong, podała strona internetowa China Economic Net. Koszty powinny się zwrócić w przeciągu 12 lat, powiedział Wang Mengshu, członek Chińskiej Akademii Budownictwa, który szacuje roczne przychody z tunelu na około 20 miliardów juanów. Najdłuższy podmorski tunel Seikan znajduje się dziś w Japonii i liczy 54 kilometry łączą wyspy Honshu i Hokkaido. Po ponad dwóch dekadach budowy rozpoczął swoją działalność dwadzieścia pię lat temu. Kanał La Manche, łączący Anglię i Francję, ma około 51 kilometrów długości.