Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów i konsekwentnie je realizuje. Na początku maja br. koncern ogłosił Strategię Zrównoważonego Rozwoju Ambition 2030, która uwzględnia zaktualizowane cele i planowane działania zarówno w obrębie marek, łańcucha dostaw, jak również tych skierowanych do pracowników i społeczeństwa, które firma chce osiągnąć w ciągu najbliższych 11 lat.
Działania mające na celu ograniczenie śladu środowiskowego są realizowane przez P&G dwutorowo. Pierwszym obszarem jest optymalizacja pod kątem wpływu na środowisko całego procesu produkcji i łańcucha dostaw.
„Szczególną rolę w działaniach zmierzających do ograniczenia emisji – oprócz państw, organizacji środowiskowych i społeczeństw – ma do spełnienia biznes. Jako globalna firma jesteśmy zaniepokojeni negatywnymi skutkami zmian klimatycznych i podejmujemy konkretne działania zmierzające do zmniejszania emisji gazów cieplarnianych do atmosfery” – powiedziała Geraldine Huse CEO i Prezes Zarządu P&G w Europie Centralnej, podczas trwającego w Katowicach, międzynarodowego szczytu klimatycznego COP24.
Zaangażowanie biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju było jedną z kluczowych kwestii omawianych podczas obrad okrągłego stołu dotyczących działań na rzecz klimatu i celu zrównoważonego rozwoju ONZ nr 12.