Czerwona Torebka to dynamicznie rozwijająca się ogólnopolska sieć pasaży handlowych skupiających punkty usługowe i handlowe. Pasaże Czerwonej Torebki pełnią rolę centrów wygodnych zakupów. Oferta handlowa obiektów skierowana jest do konsumentów poszukujących dobrych jakościowo towarów i usług w atrakcyjnych cenach, dla których istotną cechą jest szybkość i wygoda zakupów w pobliżu miejsca zamieszkania. Niedawno spółka poinformowała, że w najbliższym czasie prowadzone będzie badanie due diligence przejmowanego podmiotu, a następnie zamierza wystąpić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o zgodę na koncentrację. „Zgodnie z wstępnymi ustaleniami akcjonariusze Merlin.pl, w zamian za posiadane akcje, które wniosą aportem do Czerwona Torebka S.A. otrzymają akcje w podwyższonym kapitale zakładowym spółki Czerwona Torebka S.A.”, głosi komunikat. Sklep Merlin.pl poprzez platformę dla handlu detalicznego Czerwona Torebka, zyska możliwość szybkiej rozbudowy sieci nawet do 4.500 punktów odbioru osobistego. Jak zapewnia firma, ma to sprawić, że Merlin uniknie wysokich kosztów pozyskiwania atrakcyjnych lokali z rynku nieruchomości i wyraźnie zwiększy dotarcie do klientów detalicznych. Akcje Czerwonej Torebki drożeją rano na GPW o ponad 2 proc. Merlin.pl jest jednym z najstarszych polskich sklepów internetowych. Został założony w 1998 roku i od tego czasu istnieje nieprzerwanie. Swoją działalność rozpoczął jako księgarnia. Jednak w ciągu kolejnych lat rozszerzył asortyment o zabawki, elektronikę użytkową, drobne RTV i AGD, kosmetyki, odzież oraz artykuły sportowe. Urzeczywistnił w ten sposób koncepcję stworzenia wielobranżowego sklepu, kojarzonego z hobby i life stylem. Od lat znajduje się w czołówce sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo. Może pochwalić się ofertą blisko 320 tysięcy produktów, ponad 2 milionami zarejestrowanych Klientów oraz prawie 150 tysiącami realizowanych zamówień miesięcznie.