-
90% uważa, że lepiej jest pokazywać ceny
-
5% preferuje oferty bez widocznych cen
-
5% chce, aby nie pokazywać cen dla ofert premium
Pamiętajmy też, że nowoczesne narzędzia zakupowe (portale, porównywarki, BPA – boty) i oparte na technologii SAS bazy danych analizują szukane oferty po różnych parametrach, więc nie podając ceny „chowamy” je także w wynikach takiego wyszukiwania. Często też „ukryta” cena podawana jest przez inne źródło w sieci, które pozyskuje w ten sposób leady potencjalnych klientów, za które płaci potem szukający nabywców deweloper lub po prostu w artykułach prasowych i rankingach. A nawet najdroższe z nich są silnie promowane przez ujawnianie ceny na rynku wtórnym. Co więcej analiza i monitoring zachowań konsumenckich w sieci wskazuje, że „cena” jest bardzo popularną frazą w wyszukiwarce Google, czyli klienci nie widząc jej bezpośrednio w ogłoszeniu, wychodząc z niego szukają jej dalej w sieci.
Autor: Adam Białas – ekspert rynku, dziennikarz biznesowy i manager agencji „BIALAS Consulting & Solutions”.