Develia sprzedała 311 mieszkań w I kwartale 2020 roku na podstawie umów deweloperskich i przedwstępnych, wobec 331 mieszkań w analogicznym okresie roku ubiegłego. Spółka przekazała 421 mieszkań w porównaniu do 1 163 lokali rok wcześniej.
Deweloper zawarł też 277 umów rezerwacyjnych, których przekształcenie znacznej części w umowy deweloperskie spodziewane jest w najbliższym okresie. W I kwartale ubiegłego roku spółka podpisała 155 tego typu umów.
– Na początku roku obserwowaliśmy wzmożone zainteresowanie wśród klientów szukających mieszkań dla siebie, jak i w celach inwestycyjnych. W okresie styczeń-luty odnotowaliśmy rekordową liczbę zapytań. Spadek zainteresowania był widoczny od marca, co jest zgodne z trendem rynkowym i jest to niewątpliwie wywołane przez sytuację związaną z koronawirusem – mówi Michał Hulbój, p.o. prezesa Develii. – Rozumiemy, że część klientów decyzję o zakupie mieszkania odkłada w czasie. Na bieżąco monitorujemy sytuację i staramy się na nią elastycznie reagować. Dbając o bezpieczeństwo i zdrowie klientów oraz pracowników, wprowadziliśmy możliwość spotkań online z doradcami, a także zdalnego podpisywania umów rezerwacyjnych. Te rozwiązania spotykają się z bardzo pozytywnym odbiorem, dlatego wprowadzamy je na stałe i chcemy rozwijać kanały sprzedaży online – dodaje Michał Hulbój.
Klienci mogą połączyć się z doradcą Develii w celu wideorozmowy poprzez udostępniony w mailu link. Deweloper umożliwił klientom również podpisanie umowy rezerwacyjnej online. Klient będzie potwierdzał zapoznanie się z umową i akceptację jej warunków mailowo. Ponadto wydłużony został okres obowiązywania umowy rezerwacyjnej z dwóch tygodni do dwóch miesięcy.