Główny Urząd Statystyczny (GUS) opublikował raport pt. „Dynamika sprzedaży detalicznej w listopadzie 2023 roku”.
Jak czytamy w raporcie GUS, w porównaniu z październikiem 2023 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 2,8%. W okresie styczeń-listopad[2] 2023 r. sprzedaż zmalała r/r o 2,4% (w 2022 r. wzrost o 5,4%). W listopadzie 2023 r. znaczny spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. odnotowały podmioty z grup: „meble, rtv, agd” (o 10,1% ), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 9,1%), „pozostałe” (o 6,8%). Przedsiębiorstwa handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi wykazały spadek o 2,6%. Spośród prezentowanych grup wzrost raportowały natomiast jednostki sprzedające pojazdy samochodowe, motocykle, części (o 11,8%) oraz farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny (o 4,1%).
Pełna treść raportu dostępna jest na oficjalnej stronie internetowej GUS.
Źródło: GUS.