Ostatni czas na rynku internetowym przyniósł sporo ciekawych transakcji. Jeden z projektów zmienił właściciela – inne pozyskały nowe finansowe wsparcie na dalszy rozwój.
Inwestycja w e-modę
Na początku listopada koncern Burda International kupił 25 procent udziałów w polskim startupie Shwrm.pl. Projet SHOWROOM jest platformą e-commerce z przeznaczeniem dla młodych polskich projektantów. Obecnie ponad 500 z nich prezentuje i sprzedaje na tej platformie swoje kolekcje. Witryna zadebiutowała w sieci na początku tego roku dzięki wsparciu polskiego funduszu VC HardGamma Ventures i jest rozwijana w kolejnych krajach. „Wierzymy, że polska moda ma ogromny potencjał. Nasi projektanci mają wiele do zaoferowania, a my chcemy sprawić, by ich głos był słyszalny poza granicami kraju. Poprzez inwestycję Burda International i ogromne doświadczenie naszego partnera chcemy otworzyć polskim projektantom nowe perspektywy, szczególnie za granicą” – mówili Michał Juda i Jasiek Stasz, założyciele serwisu.
Nowa inwestycja Piotra Wilama
W tym samym miesiącu fundusz Innovation Nest poinformował o wejściu kapitałowym w projekt Use It Better. Stworzony przez Łukasza Twardowskiego i Mariusza Zglinickiego start-up udostępnia aplikację do analizy behawioralnej użytkowników gier oraz aplikacji internetowych i mobilnych. Inwestorami zostali manager z Zyngi, największej platformy gier on-line na świecie, oraz dwaj aniołowie biznesu. Innovation Nest to fundusz seed/VC, którego założycielami są Piotr Wilam(współtworzył Onet.pl, Grono.net oraz Merlin.pl) i Marek Kapturkiewicz, wspierający przedsiębiorców z branży high-tech, którzy chcą się rozwijać globalnie.
500 tys. zł na platformę dla dzieci
Kwotę aż 500 tys. zł udało się pozyskać twórcom projektu dla dzieci DuckieDeck.com. Pieniądze przeznaczone na platformę pozwalą na zbilansowany rozwój kompetencji dziecka , wyłożył fundusz Satus. Warto poinformować, że to pierwszy w Polsce startup, który miał swoją premierę podczas konkursu Launch Education&Kids w siedzibie Microsoftu w Mountain View. Pomysłodawcy platformy wcześniej uzyskali 800 tys. zł finansowego wsparcia z inkubatora technologicznego Akcelerator Innowacji NOT.