Za 151,7 mln euro GrupaAtrium European Real Estate kupiła Galerię Dominikańską we Wrocławiu. Dotychczasowym właścicielem centrum handlowego była spółka „join venture” pomiędzy rodziną Otto i Deutsche EuroShop AG. Galeria Dominikańska została otwarta w 2001 roku. Obiekt zlokalizowany jest w samym centrum miasta, tuż obok historycznej starówki i w bezpośredniej bliskości śródmiejskiej obwodnicy.
Transakcja musi zostać zatwierdzona przez polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także jest także uzależniona od spełnienia określonych warunków wstępnych. Oczekuje się, że etap ten zostanie zamknięty w trzecim kwartale 2013 r. Centrum handlowym w dalszym ciągu zarządzać będzie spółka ECE we współpracy z wewnętrznym zespołem ekspertów zatrudnianych przez Atrium.
Przejęcie to jest zgodne z ogólną strategią Atrium European Real Estate, która zakłada pozyskiwanie wiodących i generujących przychód centrów handlowych w największych miastach w Polsce, Czechach i na Słowacji, tj. w najsilniejszych gospodarczo krajach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Galeria Dominikańska to centrum handlowe klasy A z około 32,9 tys. mkw. powierzchni najmu brutto na trzech poziomach, 102 lokalami użytkowymi oraz siłownią wynajętą przez AM Fitness Club. Zarówno poszczególne lokale użytkowe, jak i 1250 mkw.powierzchni biurowej są w pełni wynajęte. Głównymi najemcami są: supermarket Carrefour oraz salon Media Markt, a także różnorakie polskie i zagraniczne marki, w tym Van Graaf, Zara, Pull & Bear, Bershka, Benetton, Douglas, Sephora, Mango, Max Mara, New Yorker i Reserved. Galeria posiada także atrakcyjną ofertę punktów gastronomicznych oraz usług hotelarskich. Średni okres trwania wszystkich umów najmu wynosi 6 lat. Do centrum przynależy 900 miejsc parkingowych.