Firma Arche inwestuje w sieć dużych centrów konferencyjnych na terenie Polski.
Już tego lata na polskiej mapie dużych miejsc eventowo-konferencyjno-targowych przybędzie kilka nowych lokalizacji, a wszystko za sprawą inwestycji — hotelarskiego potentata, grupy Arche SA. Strategiczne plany firmy Władysława Grochowskiego zakładają, zarządzanie ponad 50 hotelami w 2030 r. W tym czasie znacząco ma zwiększyć się też liczba inwestorów kupujących pokoje hotelowe na własność i korzystających z inwestycji w „pracujące” nieruchomości w autorskim Systemie Arche — obecnie jest ich już ponad tysiąc. Chcąc zwiększyć rentowność posiadanych resortów, zdecydowano, aby zagospodarować rynkową lukę i zapotrzebowanie na wielkie wielofunkcyjne przestrzenie kulturalno-rozrywkowe.
— Stale monitorujemy rynek MICE, którego od lat jesteśmy aktywnym graczem przez już posiadaną infrastrukturę hotelowo-eventową. Mamy też ciągły kontakt z największymi zleceniodawcami w tym segmencie, którzy szukają wyjątkowych lokalizacji w optymalnej cenie. Od czasu post pandemicznych obserwujemy rosnące zainteresowanie obiektami mogącymi kompleksowo obsłużyć bardzo duże wydarzenia — nawet na kilka tys. osób, gdzie można zorganizować m.in. eventy, wystawy, jubileusze, koncerty, produkcje telewizyjne i filmowe, wesela, imprezy sportowe, czy edukacyjne. Dzięki dostępnym terenom, które już posiadamy, możemy reinwestować nasze zyski w rozbudowę i budowę nowych obiektów konferencyjnych. Przez co już tego lata Arche Hotel Nałęczów „Sanatorium Milicyjne” zwiększy swoje maksymalne możliwości MICE z obecnych 500 osób o 600, czy łącznie do ponad 1 tys. gości, nasz rynkowy bestseller Cukrownia Żnin dysponująca teraz 800 miejscami eventowymi, zyska drugie tyle i będzie mogła przyjąć 1 tys. 600 osób, czy 27 ha Folwark Łochów stanie się największym centrum konferencyjno-targowym na Mazowszu z nową salą na 1 tys. 200 i obecną na 700 osób. Obydwa ostatnie obiekty od lat cieszą się wielkim zainteresowaniem klientów, a rezerwacje dokonywane są z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Obecnie klienci wybierają nasze hotele dzięki ciekawym zielonym lokalizacją oraz dobrze wyposażoną bazą noclegową z infrastrukturą taką jak spa z saunami i basenami, stawami i parkami czy nawet grotą solną. Ponieważ często po imprezie firmowej, chcą jeszcze spędzić kilka dni z rodziną i odpocząć — informuje Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Arche Magdalena Sidorowicz.
Obecnie kolekcję Arche stanowi 4 tys. pokoi w 19 hotelach i obiektach hotelowych oraz 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko. Kilka kolejnych jest w przygotowaniu lub w budowie. Notowana na Catalyst firma jest największą w Polsce prywatną siecią hotelową z rodzimym kapitałem. W połowie 2024 r. ruszą dwa nowe — Arche Klasztor we Wrocławiu i Arche Nałęczów dawne Sanatorium Milicyjne. Arche SA to także doświadczony deweloper mieszkaniowo-hotelowy, który w swojej ponad 30-letniej historii wybudował ponad 11 tys. domów i mieszkań. Firma prowadzi szeroką działalność integrującą społeczności, osoby wykluczone społecznie i wspierającą osoby najbardziej potrzebujące w ramach Fundacji Leny Grochowskiej. Przez co pod koniec ub.r. otrzymała jedno z najważniejszych wyróżnień na świecie — prestiżową Nagrodę Nansena, przyznawaną przez Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców.
Źródło: Arche.