Oryginalna aranżacja biura wyrażająca tożsamość firmy i podkreślająca jej dbałość o komfort pracownika to dziś jeden z ważnych elementów strategii employer branding. Niekiedy zapomina się jednak, że przestrzeń biurowa ma być przede wszystkim funkcjonalna i zapewniająca dobre warunki pracy.
W Etteplan udało się połączyć nowoczesny design z użytecznością – wszystko w zgodzie ze skandynawskim duchem firmy.
Etteplan to fińska spółka dostarczająca nowoczesne rozwiązania inżynieryjne dla branż przemysłowych. Jej usługi pozwalają usprawnić procesy technologiczne w całym cyklu życia produktu. To kompleksowe podejście przyświecało także projektowi personalizacji wrocławskiego biura firmy.
„Projekt graficzny był wielowymiarowy i obejmował różne powierzchnie, co pokazało, że możliwości realizacji pomysłów nie mają ograniczeń przestrzennych. Nawet ten sam wzór może znaleźć się na ścianach, suficie, podłodze, meblach czy przeszkleniach”, mówi Magdalena Frankowska, Account Manager z Pixers. „Kluczowy był tu wybór materiału na podłogę, który siłą rzeczy będzie najmocniej eksploatowany. Zastosowaliśmy folię polimerową barwioną w masie z laminatem podłogowym, która świetnie spełnia swoją funkcję”, dodaje.
Przygotowany przez architektów z Pracowni 3XA, a zrealizowany przez Pixers projekt wzbogacił biuro Etteplan w oryginalny system informacji wizualnej.
W projekt zostali zaangażowani pracownicy Etteplan i to według ich koncepcji zostały odmienione sale konferencyjne.
Realizacja w biurze Etteplan to swoista wizytówka skandynawskiego modelu pracy. Ludzie stoją w centrum nie tylko decyzji biznesowych, ale również kwestii pozornie pobocznych i błahych, a w rzeczywistości dla nich kluczowych, jak organizacja przestrzeni biurowej. Użyteczność czy wytrzymałość materiałów wpływają na komfort pracy, więc muszą iść w parze z kreatywnymi wizjami i nowoczesnym wykonaniem.