Dbałość o środowisko to podstawa idei zrównoważonego rozwoju. Firma Klépierre, właściciel i zarządca 6 centrów handlowych w Polsce, stworzyła międzynarodowy program Act For Good, który wyznacza w grupie kierunki wszystkich działań w obszarze CSR. Inicjatywa skupia się na trzech obszarach: Act For The Planet, Act For Territories oraz Act For People i skierowana jest do pracowników, najemców, usługodawców oraz klientów.
Zmiany klimatyczne i ich wpływ na ekosystem to temat zyskujący na znaczeniu nie tylko ze względu na rosnącą świadomość społeczeństwa, ale także dzięki inicjatywom, które zwracają uwagę na przykład na problem zaśmiecania oceanów i środowiska naturalnego plastikiem. Program Act For Good Grupy Klépierre pozwala realizować założenia zrównoważonego rozwoju w wielu obszarach.
Działania firmy skupiają się na trosce o środowisko naturalne, a ich głównym celem jest redukcja emisji CO2, ograniczenie zużycia energii i przejście na odnawialne źródła energii we wszystkich obiektach należących do Grupy w myśl idei Act For The Planet.
Kolejnym ważnym obszarem, w którym działa Klépierre jest rozwój regionów. Działania w ramach idei Act For Territories realizowane są poprzez wsparcie i udział w inicjatywach oraz akcjach organizowanych przez miejskie władze, pracodawców oraz usługodawców. Przykładem jest akcja „Wypełnij u nas swój PIT” czy przekazanie świątecznych choinek kilkudziesięciu szkołom i przedszkolom, znajdującym się w sąsiedztwie centrów handlowych Lublin Plaza, Poznań Plaza, Sadyba Best Mall, Rybnik Plaza, Sosnowiec Plaza i Ruda Śląska Plaza. Centra również udostępniają swoje powierzchnie pod ważne dla regionu inicjatywy i organizują zbiórki darów na rzecz społeczności lokalnej.
Klépierre dba także o dobre samopoczucie gości, najemców oraz pracowników wcielając w życie ideę Act For People.
– Organizujemy szereg akcji skierowanych do klientów naszych centrów handlowych. Promujemy zdrowy styl życia i profilaktykę medyczną oraz prowadzimy szkolenia w zakresie pierwszej pomocy. Zachęcamy do skorzystania z możliwości bezpłatnych badań w centrum i konsultacji ze specjalistami. Organizujemy liczne wydarzenia edukacyjne i kulturalne, warsztaty kreatywne oraz promujemy czytelnictwo. Wspieramy lokalną społeczność, by mogła pielęgnować tradycje regionalne. Realizujemy akcje, które mają ułatwić młodym osobom znalezienie pracy, publikując na naszych stronach internetowych ogłoszenia rekrutacyjne najemców – mówi Anna Kosacz, Marketing Director w Klépierre.
Działania firmy w ramach zrównoważonego rozwoju skierowane są nie tylko na zewnątrz, ale też do wewnątrz grupy. Firma zachęca ponadto swoich pracowników do udziału w akcjach charytatywnych. Pracownicy spółki Klépierre w Polsce osobiście angażują się w działania na rzecz środowiska i chętnie biorą udział w lokalnych inicjatywach.