Z życia spółek

Firmy Hilti i DB Schenker współpracują ze sobą blisko dekadę

Hilti

Początek współpracy Hilti oraz DB Schenker w zakresie obsługi logistycznej w Magazynie Logistycznym we Wrocławiu sięga 2011 roku, wtedy został podpisany pierwszy kontrakt ∙ Obecnie firmy zakończyły proces przedłużenia umowy do 2022 roku, tak więc współpracują już prawie dekadę.

Firma Hilti zajmuje się sprzedażą produktów dla branży budowalno-konstrukcyjnej. W swojej ofercie posiada kompleksowe systemy instalacyjne i zamocowań dla budownictwa i przemysłu, a także elektronarzędzia oraz osprzęt.
DB Schenker prowadzi dla firmy Hilti Regionalne Centrum Dystrybucji, odpowiedzialne za obsługę obszaru Polski oraz Niemiec, w planach jest także zasilanie rynku czeskiego i słowackiego. Z magazynu we Wrocławiu towary trafiają do salonów Hilti Store, a także do odbiorców bezpośrednich. Operator odpowiada za obsługę zleceń – kompletację i pakowanie, rozładunek i załadunek towarów, obsługę zwrotów, składowanie, w tym produktów niebezpiecznych oraz wrażliwych na temperaturę, które muszą być przechowywane w temperaturze kontrolowanej. DB Schenker zajmuje się również składowaniem elementów dłużycowych do 6 metrów, etykietowaniem i innymi usługami z zakresu VAS (Value-added service). Operator bierze też udział w dostawach części zamiennych do serwisu narzędzi Hilti, który jest zlokalizowany w Nowej Wsi Wrocławskiej.

„W codziennej pracy bardzo pomaga nam fakt, że zarówno Hilti, jak i DB Schenker mają wspólne zrozumienie i praktykę funkcjonowania w kulturze LEAN. Realizujemy wiele wspólnych projektów, warsztatów, także wizyt w innych naszych jednostkach. Celem jest dzielenie się wiedzą, wzajemne inspirowanie i w rezultacie wypracowywanie optymalnych rozwiązań operacyjnych. Ten rodzaj ciągłego doskonalenia wsparty wzajemnym zaufaniem i transparentnością finalnie przekłada się na satysfakcję klienta końcowego. A to o to przede wszystkim chodzi”, mówi Dariusz Doroś, VP Contract Logistics Northeast Europe DB Schenker.

W budowaniu odpowiedniej relacji pomaga strukturalne podejście do realizacji projektów oraz częste, cykliczne spotkania na różnych szczeblach zarządczych i operacyjnych. Dzięki temu operator logistyczny zapewnia, że obie strony mogą jasno definiować swoje potrzeby i oczekiwania oraz uzgodnić właściwy plan działania.