Bouygues Immobilier pod względem sprzedaży mieszkań zajmuje trzecie miejsce na rynku warszawskim. W 2016 roku deweloper zakończył swoją pierwszą inwestycję we Wrocławiu, rozpoczął pierwszy projekt w Poznaniu, a w planach ma wejście do kolejnych miast. Docelowo deweloper chce być liderem na polskim rynku.
Bouygues Immobilier, spółka deweloperska należąca do Grupy Bouygues, działa w Polsce od 2001 roku. Do tej pory oddała do użytku łącznie ponad 3 tys. mieszkań (w 20 inwestycjach). W Warszawie, największym polskim rynku, zajmuje trzecie miejsce pod względem sprzedaży. W stolicy realizuje obecnie 10 nowych inwestycji. Coraz aktywniej działa również w innych polskich metropoliach – we Wrocławiu i w Poznaniu.
– Naszą ambicją jest zdobycie na polskim rynku deweloperskim pozycji podobnej, jaką zajmujemy we Francji. Docelowo chcemy być obecni we wszystkich największych
i najważniejszych miastach w Polsce – mówi Krzysztof Foder, dyrektor sprzedaży
w Bouygues Immobilier Polska.
We Wrocławiu deweloper zakończył w tym roku swoją pierwszą inwestycję – apartamenty Wyspiańskiego 11, z unikatowym widokiem na Ostrów Tumski, i już realizuje w tym mieście dwa kolejne przedsięwzięcia – Belleville, budynek inspirowany architekturą Paryża, oraz Villa Alouette, kameralne osiedle przy jednym z największych parków we Wrocławiu. W 2016 roku Bouygues Immobilier Polska rozpoczął również swój pierwszy projekt w Poznaniu, utrzymaną w industrialnym stylu Manufakturę Stare Miasto, która powstaje w rewitalizowanych budynkach dawnej wytwórni alkoholi. Deweloper przygotowuje się także do wejścia na rynki kolejnych polskich miast.
Spółka Bouygues Immobilier działa łącznie na pięciu rynkach w Europie, oprócz Francji
i Polski, także w Belgii, Hiszpanii i Portugalii. Z czego wynika tak dynamiczny rozwój firmy w naszym kraju?
– Polski rynek ma bardzo duży potencjał. Średnia liczba mieszkań na 1000 mieszkańców wynosi w Polsce 363, podczas gdy w Unii Europejskiej 435. Zapotrzebowanie na nowe mieszkania rośnie również dlatego, że Polska szybko rozwija się gospodarczo. Istotne jest przy tym to, że Polacy, szukając nowych mieszkań, coraz częściej przywiązują wagę do jakości projektu, a nie tylko do ceny. Wszystko to otwiera nam możliwości realizacji inwestycji zgodnie z filozofią Bouygues Immobilier – dodaje Krzysztof Foder.
Jak spółka ocenia przyszłość polskiego rynku przez pryzmat doświadczeń z rynków zachodnioeuropejskich?
– Wszystkie dane makroekonomiczne wskazują na to, że w najbliższych latach Polacy nadal będą kupowali nowe mieszkania. Można przy tym przewidywać, że profesjonalizacja rynku deweloperskiego i rozwój dużych rynkowych graczy spowodują konsolidację polskiego rynku. Jesteśmy przekonani, że silne i stabilne podmioty, takie jak Bouygues Immobilier, odegrają istotną rolę w tym procesie – podkreśla Krzysztof Foder.