Galeria Focus Mall aktywnie angażuje się we wsparcie lekarzy walczących z koronawirusem. Centrum wraz z najemcami ufundowało ochronne maseczki, rękawice jednorazowe, środki higieniczne oraz paczki spożywcze dla lekarzy i ratowników medycznych. Wsparło także Fundację „Fabryka Pasji” w wydruku przyłbic medycznych na drukarkach 3D.
Wraz z rozwojem epidemii koronawirusa i stale rosnącą liczbą hospitalizowanych pacjentów, polskie szpitale zmagają się z brakami sprzętu ochronnego dla lekarzy, ratowników i pielęgniarzy. W odpowiedzi na te potrzeby, galeria Focus Mall w Zielonej Górze dostarczyła do Szpitala Uniwersyteckiego im. Karola Marcinkowskiego oraz Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Zielonej Górze 400 maseczek ochronnych, 1000 par rękawiczek jednorazowych, rezerwę papieru toaletowego oraz mydła w płynie oraz pierwszą partię „paczek energetycznych” – przekąsek i soków. Dodatkowo, w odpowiedzi na potrzebę Szpitala, zorganizowano produkcję naklejek podłogowych, pomagających utrzymać bezpieczne odległości w kolejkach. Pracownicy galerii są w stałym kontakcie ze szpitalem i podejmują starania organizacji dostawy masek z filtrem FFP2, kombinezonów oraz płynów do dezynfekcji. W związku z ogromnym zapotrzebowaniem na te towary, termin dostawy jest zależny od producentów.
Focus Mall chętnie dołączył także do projektu założycieli Fundacji „Fabryka Pasji”, którzy na 8 drukarkach 3D planują wyprodukować 1200 przyłbic medycznych dla placówek medycznych w całym województwie. Galeria jest jednym z dostarczycieli folii PET, z których powstają szybki przyłbic. Pierwsza partia 50 sztuk już trafiła do zielonogórskiego oddziału SOR.
– Rozumiemy, że obostrzenia związane z działalnością centrów handlowych są niezbędne, aby zminimalizować rozprzestrzenianie się wirusa. Ta sytuacja jest dla nas bardzo trudna, ale niezależnie od okoliczności chcemy angażować się w pomoc lokalnej społeczności. Jest dla nas naturalne, szczególnie w takim momencie, żeby pomagać tym, którzy są teraz w najcięższej sytuacji – mówi Anna Łukasiewicz, specjalistka ds. marketingu Focus Mall. – Widzimy, jak tytaniczną pracę wykonują teraz lekarze i ratownicy, i czujemy się zobowiązani wesprzeć tych, którzy dbają o zdrowie m.in. naszych pracowników i klientów. Prospołeczne postawy mniejszych biznesów i organizacji, takich jak Fabryka Pasji, są teraz szczególnie pokrzepiające – dodaje.
Focus Mall przekazuje także komunikaty informacyjno-edukacyjne lokalnych władz i szpitali w swoich mediach społecznościowych. Dba o rzetelny wybór tych treści, aby przeciwdziałać rozprzestrzenianiu fake-newsów i paniki. Popiera też oddolne inicjatywy społeczne, wspierające nie tylko lekarzy, ale na przykład seniorów, takie jak internetowa akcja „Widzialna ręka”, łącząca potrzebujących z pomagającymi. Ta współpraca przybiera różne formy – dostarczenie zakupów, wyprowadzenie psa, korepetycje.
– Jesteśmy przekonani, że tylko działając wspólnie i konsekwentnie, możemy faktycznie wpłynąć na zredukowanie rozmiarów epidemii i ograniczyć jej skutki. Chcemy jak najszerzej docierać z ważnymi przekazami i propagować właściwe postawy – wyjaśnia Anna Łukasiewicz.
Działania Focus Mall i jej najemców, podobnie jak innych galerii należących do NEPI Rockcastle, prowadzone są pod hasłem #GalerieOtwarteNaPomoc.