Glovo jest jednym z wiodących światowych dostawców usług delivery. Firma ogłosiła ekspansję na kolejne rynki afrykańskie o wartości 50 milionów euro.
Zwiększając ofertę w Ghanie i rozpoczynając działalność w Tunezji, jest dostępne łącznie w siedmiu krajach na tym kontynencie. Szacuje się, że po rozszerzeniu działalności, około 6,5 miliona osób więcej będzie mogło uzyskać dostęp do aplikacji Glovo. Ponadto firma Glovo podpisała porozumienie w sprawie przejęcia spółek segmentu spożywczego Lola Market i Mercadão, które planują wprowadzić swoją ofertę również w Polsce. Prognozy finansowe, jakie przedstawiła firma na rok 2022, opiewają na 1 miliard euro.
Po innych przejęciach dokonanych na początku tego roku w Europie Środkowo-Wschodniej, Glovo rozszerzyło swoją działalność na 23 kraje, a obecność w Afryce stanowi ponad 30 proc. zasięgu geograficznego firmy. W początkowej fazie nowej ekspansji firma planuje podwoić liczbę pracowników i zatrudnić kolejnych 200 ekspertów w całym regionie do końca 2022 roku.
– Naszą wizją jest zapewnienie łatwego dostępu do zakupów online dla każdego. Glovo łączy użytkowników i firmy, z których większość to lokalne restauracje i prywatne sklepy. Wierzymy, że na rynku afrykańskim istnieje ogromna szansa na przyspieszenie cyfryzacji oraz zaspokojenie rosnącego popytu na zakupy i dostawy online. Nieustannie pracujemy z naszymi lokalnymi partnerami nad tym, by móc dostarczać ich towary nowym użytkownikom za pośrednictwem aplikacji Glovo do każdego zakątka miasta – podkreśla Sacha Michaud, współzałożyciel Glovo.