Z życia spółek

Grupa Agora prezentuje wyniki za III kwartał 2019 roku

Grupa Agora 3kw2019

Istotne zwiększenie przychodów we wszystkich głównych liniach biznesowych zapewniło Grupie Agora poprawę wyników operacyjnych na koniec 3. kwartału 2019 r.

Świetne rezultaty odnotowały Radio, grupa AMS i sieć kin Helios. Dynamika sprzedaży biletów do kin Heliosa ponownie zdecydowanie wyprzedziła rynek. Zwiększyły się też przychody reklamowe i ze sprzedaży wydawnictw Grupy dzięki wyższym wpływom Wydawnictwa Agora oraz ze sprzedaży treści „Gazety Wyborczej”.
Na wyniki Grupy Agora w 2019 r. istotnie wpłynęło wejście w życie standardu MSSF 16. W celu zachowania porównywalności danych niniejsza informacja przedstawia dane bez uwzględnienia wpływu MSSF 16. Więcej o efektach wdrożenia MSSF 16 przez Grupę Agora można znaleźć w kwartalnym sprawozdaniu finansowym.

– To był świetny kwartał dla Grupy Agora. Wszystkie nasze największe biznesy wypracowały wyższe przychody i lepsze wyniki operacyjne. Sukces modelu subskrypcyjnego „Gazety Wyborczej” potwierdzają zarówno rekordowa liczba ponad 200 tys. prenumerat cyfrowych, jak i systematycznie rosnące wpływy ze sprzedaży treści Wyborcza.pl. Miniony kwartał to również czas inwestycji w spółkę Online Technologies HR i intensywnych przygotowań do potencjalnie największej transakcji na rynku medialnym w historii Grupy Agora, czyli zakupu wszystkich udziałów w Eurozet – mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.