Z życia spółek

Grupa Archicom o swoich celach na 2020 rok

Browary-Wrocławskie-BA1-Wiatrownia-plac-artystyczny
Grupa Archicom zamierza w 2020 r. osiągnąć wynik sprzedaży na poziomie 1.500-1.700 mieszkań i planuje przekazać swoim klientom 1.400-1.600 lokali.

– Spodziewamy się kolejnego dobrego roku dla całej branży deweloperskiej. Przewidujemy ze strony klientów wysokie zainteresowanie ofertą rynku pierwotnego, co przy dobrych warunkach makroekonomicznych daje optymistyczne prognozy popytowe. Obok szerokiej propozycji wrocławskiej stawiamy na dalszy rozwój oferty ogólnopolskiej, nie zapominając o docenianej przez naszych klientów filozofii zamieszkiwania opartej o dobrą jakość przestrzeni do życia. W 2020 roku planujemy wprowadzić kolejne projekty mieszkaniowe na zabezpieczonych przez nas atrakcyjnych gruntach. Oczywiście będziemy nadal bacznie obserwowali rynek, który rosnącymi kosztami wykonawstwa i gruntów wymusza wzrost cen mieszkań – mówi Dorota Jarodzka-Śródka, prezes zarządu Grupy Archicom. – Nasze cele sprzedażowe to wyraz przekonania, że klienci będą dalej wybierali ofertę Archicomu, której wyróżnikami są między innymi starannie zaplanowane układy przestrzenne mieszkań oraz przemyślane funkcje dodatkowe inwestycji takie jak np. miejsca do uprawiania sportów, części rekreacyjne czy też te dla celów towarzyskich naszych mieszkańców –dodaje.

Grupa Archicom sprzedała w 2019 r. 1.462 lokale i był to wynik o prawie 7% wyższy od 1.370 lokali sprzedanych w 2018 r. W 2019 r. klienci podpisali też 1.382 notarialne umowy przeniesienia własności i sprzedaży lokali, czyli o 4% więcej od 1.329 zawartych w 2018r.

Archicom realizuje aktualnie kilkanaście projektów mieszkaniowych we Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu oraz Trójmieście posiada obecnie w swojej ofercie blisko 2.000 lokali. W 2019 r. planowane jest wprowadzenie do sprzedaży kolejnych projektów. Bank ziemi dewelopera umożliwia realizację ponad 7.300 mieszkań.