Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w I kwartale 2020 roku wypracowała 91,6 mln przychodów wobec 108,0 mln zł rok wcześniej. Jednostkowo, przychody CDRL wyniosły 51,0 mln zł, a EBITDA 3,3 mln zł i była wyższa o 112 proc rdr. Spółka odnotowała również wzrost rentowności sprzedaży.
W I kwartale 2020 roku Grupa CDRL wykazała stratę na poziomie 22,6 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku strata skonsolidowana strata netto wyniosła 4,9 mln zł. Na tegoroczny wynik wpłynęły ograniczenia w handlu spowodowane pandemią, a także osłabienie kursu białoruskiego rubla w stosunku do USD i EUR.
– Minione miesiące były trudnym okresem dla branży handlowej – spowodowane pandemią czasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych, zarówno w Polsce jak i w innych krajach, nie pozostanie bez wpływu na wyniki finansowe. Niemniej jednak, pragnę podkreślić, że sytuacja finansowa spółki jest stabilna – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.
Na poziomie jednostkowym, w I kwartale zysk netto wyniósł 8,6 mln zł względem 4,8 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznacza to wzrost o niemal 80 proc. Spółka poprawiła również rentowność sprzedaży, która wyniosła 48,1 proc. W I kwartale 2019 r. wynosiła ona 45 proc.
– Na początku roku przeprowadziliśmy prace modernizacyjne w naszym kanale e-commerce. Nowy system ERP zwiększył jego możliwości, co zbiegło się w czasie ze wzrostem zainteresowania tą formą sprzedaży. Umacniamy sprzedaż w tym kanale, zwiększyła się również marża – klienci kupują więcej produktów z nowych kolekcji przez Internet – dodaje Marek Dworczak, prezes CDRL.
Spółka zamierza wykorzystać wzrost rozpoznawalności w Internecie i skupić się na dalszym rozwoju kanału e-commerce poprzez budowanie kolejnych platform i rozwoju omnichannel. Dzięki otwartemu w ubiegłym roku magazynowi, spółka nie widzi potrzeby inwestowania w logistykę. Dzięki systemowi półautomatycznego zbierania towaru, efektywność dostaw jest bardzo wysoka.
mat.pras.