W I kwartale 2021 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 176,5 mln zł w porównaniu do 180,1 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Zysk netto grupy wyniósł 34,6 mln zł wobec 65,4 mln zł zysku netto w I kwartale 2020 r.
W I kwartale 2021 r. deweloper sprzedał 580 lokali wobec 311 w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 r. oraz przekazał 393 lokale wobec 421 rok wcześniej.
Na koniec marca br. Develia posiadała 361 mln zł gotówki i krótkoterminowych aktywów finansowych.
– Za nami wyjątkowo pracowity, ale jednocześnie udany początek roku. W lutym opublikowaliśmy nową strategię na lata 2021-2025, w której nacisk kładziemy na rozwój segmentu mieszkaniowego i jednocześnie zmniejszamy zaangażowanie w segmencie komercyjnym. Systematycznie realizujemy jej poszczególne założenia. W I kwartale sprzedaliśmy 580 lokali, czyli 86% więcej r/r. Te dane pozwalają nam z optymizmem patrzeć na realizację celu sprzedaży mieszkań na ten rok na poziomie 1750-1850 lokali. Kolejne miesiące potwierdzają pozytywną tendencję na rynku mieszkaniowym, która utrzymuje się po I kwartale. Należy dodać, że sytuacja ekonomiczno-gospodarcza, w tym niskie stopy procentowe, sprzyjają rozwojowi branży deweloperskiej, dlatego intensywnie pracujemy nad poszerzeniem oferty – mówi Andrzej Oślizło, prezes Develii. – Obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią w I kwartale br. postawiły kolejne wyzwania przed segmentem komercyjnym. Jednak dzięki aktywnym działaniom, utrzymaliśmy stabilny poziom komercjalizacji Arkad Wrocławskich, kontynuowaliśmy proces transformacji Sky Tower i pozyskaliśmy nowych najemców w Wola Retro – podsumowuje Andrzej Oślizło.
mat.pras.