Grupa Develia opublikowała swoje wyniki finansowe za ubiegły, 2019 rok.
Przychody ze sprzedaży wzrosły o 2,8% wobec poprzedniego roku i wyniosły 819,3 mln zł. Zysk netto Grupy wyniósł 117,4 mln zł, czyli o ok. 26,8% mniej niż rok wcześniej.
Skorygowany zysk netto, podstawa do wypłaty dywidendy według polityki dywidendowej, wyniósł 193,3 mln zł, co stanowi wzrost o 16,6% w stosunku do 2018 r.
W 2019 r. deweloper sprzedał 1510 lokali wobec 1 710 lokali w 2018 r. oraz przekazał klientom 1 964 mieszkania wobec 2036 mieszkań w 2018 r.
Celem zarządu na 2020 r. jest wzrost sprzedaży mieszkań w ujęciu rok do roku o 30-45% do poziomu 2 000-2 200.
W 2019 r. Develia sprzedała biurowce Silesia Star w Katowicach, Retro Office House we Wrocławiu oraz podpisała umowę przedwstępną sprzedaży budynku Wola Center w Warszawie (sfinalizowaną w styczniu 2020 r.) za łączną kwotę ponad 215,1 mln euro.
– Miniony rok dla Develii upłynął pod znakiem sprzedaży aktywów komercyjnych oraz przygotowania kilkunastu projektów mieszkaniowych, które będą systematycznie wprowadzane do oferty w 2020 r. Oczywiście będzie się to przekładać na wzrost sprzedaży, a następnie przekazań w 2021 r. Zakładamy, że zwiększymy sprzedaż mieszkań w ujęciu rok do roku o 30-45% do poziomu 2 000-2 200. Systematycznie realizujemy cele strategiczne, które postawiliśmy sobie na ten rok. Pierwszym krokiem było rozpoczęcie sprzedaży mieszkań w Baltea Apartments w Gdańsku i kolejnego etapu inwestycji Między Parkami we Wrocławiu. Już wkrótce wprowadzimy do oferty kolejne projekty. W przygotowaniu są zarówno nowe inwestycje w Gdańsku, Warszawie czy Wrocławiu, jak również kolejne etapy już realizowanych osiedli – mówi Michał Hulbój, p.o. prezesa Develii.