Grupa Empik opublikowała raport finansowy, podsumowujący kolejny rok dynamicznego rozwoju.
Empik opublikował raport finansowy, podsumowujący kolejny rok dynamicznego rozwoju. Grupa zanotowała wzrosty we wszystkich obszarach działalności – GMV przekroczyło 3 mld PLN, a EBITDA wzrosła do poziomu 265 mln PLN. Głównymi czynnikami napędzającymi rozwój Grupy w 2023 roku była sprzedaż w ramach omnikanałowego ekosystemu Empiku, w szczególności stale rosnący obszar digital, a także dalsza koncentracja na rozbudowie multikategoryjnej oferty i akwizycji klientów.
Grupa Empik przedstawiła wyniki finansowe za 2023 rok. Raport pokazuje wzmocnienie we wszystkich obszarach działalności i dalszą realizację ambitnej strategii.
W 2023 roku najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż w ramach omnikanałowego ekosystemu Empiku: sieci salonów stacjonarnych, platformy Empik.com i aplikacji mobilnej, wyprzedzając tempo wzrostu rynkowego. Wzrósł także udział obszaru digital w GMV Grupy, który odpowiada za ponad 50% łącznej sprzedaży.
W całym roku Grupa zrealizowała również szereg inicjatyw, które przełożyły się pozytywnie na efektywność operacyjną.
– Za nami kolejny ważny rok dla rozwoju całej Grupy Empik. Zakończyliśmy 2023 r. z wynikiem EBITDA na poziomie 265 mln PLN i po raz pierwszy w historii przekroczyliśmy 3 mld PLN GMV, notując wzrosty wszystkich naszych kanałów i biznesów w ramach Grupy. Osiągnięte wyniki to najlepsze potwierdzenie, że jesteśmy na dobrej trajektorii rozwoju i jako organizacja jesteśmy gotowi – operacyjnie, biznesowo, technologicznie – na dalsze, rentowne skalowanie biznesu, bardzo dobrze odpowiadając na potrzeby Klientów – mówi Ewa Szmidt, Prezeska Grupy Empik.
Źródło: Grupa Empik.