EUROTEL SA, spółka obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe po III kwartale 2012 roku. Skonsolidowane przychody Grupy Eurotel za trzy kwartały 2012 roku były wyższe o 8% w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku, a zysk netto był wyższy o 13%. Główne czynniki wpływające na wynik spółki w tym okresie związane były z kontynuacją optymalizacji własnej sieci sprzedaży oraz zwiększeniem skali działania spółki zależnej Viamind, której zysk netto wzrósł rok do roku o 57 %. Przychody skonsolidowane narastająco Grupy Eurotel wyniosły 90,776 mln zł za trzy kwartały 2012 r. w stosunku do 83,724 mln zł za trzy kwartały w 2011 r. Zysk za trzy kwartały 2012 roku wyniósł 6,093 mln zł w stosunku do 5,383 mln zł w analogicznym okresie roku 2011. W ujęciu kwartalnym przychody skonsolidowane wyniosły 33,334 mln zł, zaś zysk netto 2,536 mln zł. Wyniki jednostkowe przedstawiały się następująco: przychody ze sprzedaży narastająco wyniosły 63,511 mln zł, a zysk netto narastająco – 4,605 mln zł. – Wśród kluczowych czynników, które wpłynęły na wynik Grupy za trzy kwartały br., wymienić można przede wszystkim zwiększający się udział znaczenia spółek zależnych, na czele z Viamind. Ważne dla wyniku Grupy są także przeprowadzone w ostatnim czasie akwizycje oraz optymalizacja kosztów działania. Przychody w ramach współpracy z PTC SA, operatorem sieci T-Mobile, były również większe w rozważanym okresie br. Wynikać to może m.in. z tego, że rok 2012 jest pierwszym pełnym rokiem działania tej sieci pod nową marką, oraz z efektów związanej z tym kampanii reklamowej, a także nowej oferty operatora – mówi Tomasz Basiński, wiceprezes zarządu Eurotel SA. Zysk netto spółki Viamind Sp. o.o. za trzy kwartały 2012 r. był o 540 tys. zł wyższy niż za trzy kwartały 2011 roku. Oznacza to wzrost o 57 proc. – z 948 tys. zł zysku netto za 9 miesięcy 2011 r., do 1 488 tys. zł zysku netto za 9 miesięcy 2012 r. Udział Viamind w zysku Grupy wyniósł 24% w okresie I-III kwartał 2012 r. Eurotel SA jest największym dilerem operatora T-Mobile – spółka obsługuje sieć 170 punktów sprzedaży tej marki. W ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka dokonała jednak trzech znaczących inwestycji, których podstawowym celem jest dywersyfikacja źródeł przychodów Grupy.
W kwietniu br. spółka dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży Telewizji „n”. Po transakcji z firmą Solex Sp. z o.o. Eurotel SA zarządza już w sumie 70 punktami sprzedaży Telewizji „n”, co stawia spółkę w grupie największych partnerów ITI Neovision, operatora sieci „n”. W lutym br. Grupa dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telekomunikacyjnego PLAY. Viamind Sp. z o.o., spółka zależna od Eurotel SA, kupiła za 1,8 mln zł od spółki Abitel prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind stał się wiodącą siecią także w ramach operatora PLAY. Na przełomie listopada i grudnia 2011 r., Eurotel SA nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, działającej w segmencie telesprzedaży („call-center”). W sierpniu 2012 roku zostały zakupione kolejne 15% udziałów tej spółki, co daje 48% udziałów Eurotel SA w jej kapitale.