Informacje dnia

Handel cross-border sposobem na utrzymanie poziomu sprzedaży po Świętach

rawpixel-580218-unsplashŚwiąteczny szał zakupowy to z perspektywy e-commerce czas rekordowych wyników. Warto zauważyć, że po peaku sprzedażowym w Q4 przedsiębiorcy mogą zaplanować dalszy rozwój biznesu. Rozwiązaniem jest handel transgraniczny (cross-border), który pozwala dotrzeć do klientów za granicą, wykorzystując różnice kulturowe i odmienne zwyczaje zakupowe wynikające z lokalnych świąt.

Jak wskazuje raport „Cross-border z Polski 2024”, polskie sklepy coraz częściej zwracają się ku zagranicznym rynkom. Dane Izby Gospodarki Elektronicznej wskazują, że sprzedaż cross-border jest bardziej opłacalna, niż krajowa e-sprzedaż i zapewnia stabilniejsze przychody. Wyniki raportu „Cross-border e-commerce. Marka bez granic” obrazują, że 17% firm potwierdza wzrosty sprzedaży powyżej 20% rocznie dzięki e-sprzedaży zagranicznej. Warto w tym miejscu dodać, że wskaźnik GMV merchantów, którzy sprzedawali w modelu cross-border, był o 50% większy niż tych, którzy swoją ofertę koncentrowali tylko na polskim rynku.

„Cross-border to dla polskich sklepów możliwość dywersyfikacji sprzedaży” – mówi Łukasz Gaj, Product Manager w firmie IdoSell, która należy do portfolio IAI. „W krajach takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Francja polskie produkty zdobywają uznanie za wysoką jakość i konkurencyjne ceny. Dzięki temu nawet w okresach, gdy lokalna sprzedaż spada, przedsiębiorcy mogą utrzymać stabilny poziom obrotów”.

Aby skutecznie prowadzić sprzedaż transgraniczną, polskie sklepy muszą zadbać o lokalizację oferty, czyli tłumaczenie stron internetowych, dostosowanie opisów produktów do lokalnej kultury oraz akceptację popularnych w danym kraju form płatności. Ważne jest również efektywne zarządzanie logistyką i obsługą klienta, co może wymagać współpracy z międzynarodowymi firmami kurierskimi i lokalnymi punktami odbioru zamówień. Kluczowa jest także widoczność ofert na lokalnych platformach sprzedażowych, takich jak Amazon, eBay czy Zalando w Niemczech oraz Allegro Lokalnie w Polsce, które pomagają dotrzeć do nowych grup klientów.

„IdoSell oferuje kompleksowe narzędzia wspierające sklepy w procesie ekspansji zagranicznej. Dzięki funkcjonalnościom wspierającym cross-border wbudowanym w IdoSell takimi jak: tłumaczenia sklepu i szablonu, lokalne waluty, metody płatności i dostawy, integracje z marketplace’ami i porównywarkami czy automatyzacje procesów wystawiania dokumentów sprzedaży oraz obsługę mechanizmu VAT OSS, polskie firmy mogą koncentrować się na rozwijaniu biznesu” – komentuje Łukasz Gaj, Product Manager i ekspert IdoSell „Nasze rozwiązania pozwalają przedsiębiorcom z Polski pokonywać bariery w handlu międzynarodowym, dzięki czemu nasi klienci docierają do milionów konsumentów w całej Europie i poza nią” – dodaje ekspert IdoSell.

Źródło: Grupa IAI [fragment artykułu]
materiał prasowy