Inwestycje publiczne

Idzie w górę liczba publikacji dotyczących ESG w mediach internetowych

wykresLiczba publikacji dotyczących ESG w mediach internetowych wzrosła w Polsce na przestrzeni ostatnich 3 lat o ponad 185%, tymczasem na świecie jedynie o 20% – wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Przywództwa.

W kwietniu 2024 r. opublikowano w naszym kraju rekordową liczbę 4037 publikacji, w których pojawiła się wzmianka dotycząca ESG.

Z przeprowadzonej przez Instytut Przywództwa analizy wnika, że tematyka ESG (Environmental, Social, Governance – ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego) staje się coraz bardziej popularna na łamach krajowych portali internetowych. We wrześniu 2021 r. odnotowano 1400 wzmianek dotyczących ESG, natomiast w kwietniu 2024 r. było to już ponad 4000 wzmianek.

Zainteresowanie społeczne i prawne obszarem bardziej zrównoważonych i odpowiedzialnych praktyk biznesowych rośnie, co wymusza na firmach konieczność uwzględniania czynników ESG w swoich strategiach biznesowych oraz podejmowanych decyzjach. Przekłada się to na zainteresowanie kadry zarządzającej tematami bezpieczeńśtwa środowiska naturalnego, społeczeństwa i ładu korporacyjnego, a także obecność tych zagadnień w doniesieniach medialnych.

– Coraz więcej firm, inwestorów, instytucji finansowych oraz społeczności na całym świecie dostrzega znaczenie aspektów środowiskowych, społecznych i zarządczych w prowadzeniu działalności biznesowej oraz podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Wzrost liczby publikacji na temat ESG odzwierciedla rosnące zrozumienie i świadomość społeczną na temat tych kwestii oraz rosnące zainteresowanie społeczne w kierunku bardziej zrównoważonych i odpowiedzialnych praktyk biznesowych – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.

Źródło: Fundacja Arrow – Instytut Przywództwa (fragment raportu).
materiał prasowy


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora