Inwestycje publiczne

IKEA poprawiła sprzedaż w Polsce o 9 %

W 2013 roku dochód netto Grupy IKEA zwiększył się o 3,1 proc. w porównaniu do poprzedniego roku finansowego firmy i osiągnął poziom 27,9 miliarda euro. Firma powiększyła przy tym swój udział rynkowy prawie we wszystkich krajach, w których funkcjonuje. Wartość sprzedaży w Polsce wzrosła o 9 proc. w stosunku do roku finansowego 2012 i wyniosła ponad 2 mld złotych. Polska jest trzecim najbardziej dynamicznie rosnącym rynkiem, po Chinach i Rosji. Na całym świecie sklepy IKEA odwiedziły 684 mln klientów. Strategicznym celem Grupy IKEA jest stały wzrost wartości sprzedaży pozwalający uzyskać poziom 50 miliardów euro w 2020 roku. Bardzo istotne w osiągnięciu tego celu są duże rynki wschodzące.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora