Instagram to jeden z najprężniej rozwijających się serwisów społecznościowych. To miejsce, które łączy w sobie m.in. celebrytów, znane marki, a także „zwykłych” użytkowników, szukających inspiracji, informacji albo po prostu rozrywki. To wreszcie przestrzeń rozwoju influncerów, a co za tym idzie influencer marketingu, którego rola w strategiach marketingowych firm wciąż wzrasta. Jak właściwie podejść do planowania i realizowania działań z „liderami opinii” pokazuje nam sieć sklepów KiK.
Ze względu na zasięg możemy rozróżnić mikroinfluencerów, makroinfluencerów i celebrytów, jednak próżno sądzić, że to ci z największą ilością obserwatorów będą „strzałem w dziesiątkę” dla naszej marki. Podstawą jest odpowiednia analiza – mniej istotne jest jaką liczbę widzimy na górnym pasku konta influencera, a ważniejsze na ile ten zasięg jest realny i jakie są jego relacje z użytkownikami. W końcu clou influencer maketingu jest to, by nasze działania wywołały pożądaną reakcję u obserwatorów influencera. Na taki efekt wpływa odpowiedni dobór influencera, ale także to, czy nasza wizja jest zgodna z charakterem jego profilu – całość powinna interesować, niekiedy intrygować, ale nie wywoływać wrażenia fałszu i nachalnej reklamy.
– Potencjał w influencer marketingu dostrzegamy od dawna, ale to właśnie rok 2018 przyniósł nam wiele interesujących projektów z „liderami opinii” w roli głównej – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK i dodaje: Choć KiK w Polsce to już ponad 260 sklepów to wciąż jesteśmy dość młodą marką na rynku i nasz wizerunek w oczach wielu Polaków dopiero się kształtuje. Mamy szeroki asortyment, ale dbamy o to, by każdy produkt wpisywał się w panujące trendy, prezentował dobrą jakość, a to wszystko w korzystnej cenie – bez względu na to, czy mamy do czynienia z odzieżą czy artykułami do aranżacji wnętrz – zasada jest zawsze ta sama. W naszym DNA płynie dyskont i o tym nie muszę przekonywać, jednak chcemy dać pewność naszym stałym i potencjalnym klientom, że produkty KiK pasują do ich stylizacji lub aranżacji. Influencer marketing bardzo nas w tym wspiera – wybrani przez nas influencerzy stają się swego rodzaju ambasadorami KiK i mogą inspirować, motywować, a wreszcie pobudzać do działania swoich obserwatorów.
Sieć sklepów KiK prowadzi działania przede wszystkim z influencerami modowymi, ale także wnętrzarskimi. Rok 2018 rozpoczęła Vip Shoppingiem – zamkniętym wydarzeniem dla zaproszonych influencerów, podczas którego czekało na nich wiele atrakcji i niezapomniane zakupy. Kolejnym krokiem było zaproszenie do współpracy influencerki „fit-mamy”, która wcieliła się w rolę modelki sportowej kolekcji KiK. Wzmożoną obecność marki na Instagramie na pewno dostrzegli obserwatorzy wielu influencerek modowych. Zdjęcia jednej z nich prezentującej odzież z KiK można od pewnego czasu oglądać także stacjonarnie, w sklepach. Na tych działaniach zyskał także profil marki na Instagramie, który dobija do 100.000 obserwatorów. Nie oznacza to, że KiK planuje osiąść na laurach – wręcz przeciwnie, sieć zapowiada, że w 2019 roku influencer marketing w KiK na pewno nie straci na sile, a o jego efektach zapewne przekonamy się już wkrótce.