Inicjatywy Procter & Gamble zostały wyróżnione w Lighthouse Report, przygotowanym z okazji Światowego Forum Ekonomicznego Davos 2020. Przedstawione projekty są wynikiem szerokiej współpracy firmy z przedstawicielami biznesu, instytucjami, organizacjami rządowymi i pozarządowymi oraz społeczeństwem obywatelskim.
Temat przewodni obecności P&G na tegorocznym forum to #Partnership4Impact, który podkreśla konieczność współpracy szerokiej grupy interesariuszy na rzecz pozytywnych zmian, umożliwiających zrównoważony rozwój w przyszłości.
Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos przedstawiciele rządów, instytucji, organizacji oraz globalnych firm wspólnie tworzą rozwiązania oraz przedstawiają zobowiązania, które będą miały realny wpływ na życie obywateli wszystkich państw. Największe wyzwania stojące przed przedstawicielami biznesu oraz polityki i innych interesariuszy dotyczą obszarów gospodarki, zrównoważonego rozwoju, technologii, społeczeństwa, geopolityki i przemysłu. Wyróżnione w corocznie publikowanym „Lighthouse Report” inicjatywy są przykładem dobrych praktyk i długoterminowych rozwiązań tych wyzwań oraz stanowią inspirację, służącą przyspieszeniu działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Wśród projektów inicjowanych lub realizowanych w partnerstwie z P&G znalazły się takie przedsięwzięcia jak Alliance to End Plastic Waste (Światowy Sojusz na rzecz Walki z Plastikiem), Consumers Beyond Disposability i LoopTM Alliance czy Holy Grail, dotykające tematyki gospodarki obiegu zamkniętego, a także segregacji, odzyskiwania i przetwarzania odpadów plastikowych. Celem tych partnerstw jest wypracowanie rozwiązań, które pozwolą na szybkie wprowadzenie standardów i rozwiązań na szeroką skalę.
Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, P&G podkreśla konieczność szerokiej współpracy pomiędzy przedstawicielami biznesu, mediami, instytucjami rządowymi i pozarządowymi oraz konsumentami. Taka kooperacja ma służyć przyspieszeniu globalnych działań związanych z wdrażaniem agendy na 2030, w obszarze niwelowania nierówności społecznych, wprowadzania w życie modeli opartych o zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, wpływu na życie lokalnych społeczności, czy też roli „generacji Z” w dążeniu do tych zmian. Przedstawiciele koncernu biorą udział w debatach, konferencjach i spotkaniach międzysektorowych, by inicjować dyskusje i wypracować konkretne działania oraz zabrać głos na temat największych problemów, przed jakimi stoi współczesne społeczeństwo.