Z życia spółek

Innowacje na rynku nieruchomości komercyjnych: jeżeli powrót do biura to tylko wsparty przez technologię

Poly_1
Jedni z nas wrócili już do biur, inni w dalszym ciągu pracują z domu lub zdalnie. Z badania „Evolution of the workplace” przeprowadzonego na zlecenie Poly wynika, że znaczna większość respondentów z Polski planuje wykonywać służbowe obowiązki w modelu hybrydowym.

Spis treści:
Praca w biurze czy domu? Nieruchomości komercyjne odzyskują pozycję
Innowacje technologiczne dla nieruchomości komercyjnych
Biura, które oferują więcej

Praca w biurze czy domu? Nieruchomości komercyjne odzyskują pozycję
Blisko 1/3 (29%) z nich chce pracować w schemacie 2 dni w domu i 3 dni w biurze, a 1/4 (25%) chciałaby wdrożyć odwrotny model dni (3 w biurze i 2 na home office). Zaledwie 9% badanych wskazuje, że pracodawca nie dał im wyboru i zarządził powrót do biura w pełnym wymiarze. W obecnych realiach model hybrydowy wydaje się najlepszą opcją, jednak związany jest on z powrotem do pracy w siedzibie firmy, od której się odzwyczailiśmy. Pracując z domu, zdążyliśmy zapomnieć, ile „rozpraszaczy” jest w biurze: rozmowy współpracowników, dzwoniące telefony, powiadomienia tekstowe kolegów i koleżanek, odgłosy ekspresu do kawy czy spotkania i webinary, w których bierze udział większa liczba osób, więc często odtwarzane są z dźwiękiem w przestrzeni wspólnej.
Innowacje technologiczne dla nieruchomości komercyjnych
Nic w tym dziwnego, że aż 4 na 5 pracowników, według raportu Persona Research October 2020 Factworks, deklaruje, że hałas w biurze rozprasza ich uwagę. Z tego samego badania wynika również, że staliśmy się mniej odporni na niepożądane dźwięki – podczas badania przeprowadzonego w 2020 roku, aż 94% pracowników stwierdziło, że doświadczyło hałasu otoczenia podczas rozmów – co stanowi wzrost z 71% pracowników w 2017 roku. Członkowie zespołów wykonujący służbowe obowiązki w modelu hybrydowym pracują w wielu różnych przestrzeniach roboczych – w biurze, w domu, w podróży, a nawet w kombinacji wszystkich trzech – i każdy z nich potrzebuje rozwiązań technologicznych, które sprostają jego potrzebom. Warto zauważyć, że hałas w pracy powoduje wiele skutków ubocznych, które odczuwają pracownicy spędzający dużo czasu na rozmowach telefonicznych. Jest to przede wszystkim utrata koncentracji, zmniejszenie wydajności, zmęczenie czy odczucie wypalenia zawodowego. Dodatkowo niepożądane dźwięki w miejscu pracy mogą prowadzić do niezbyt pozytywnych wrażeń klientów ze spotkania oraz negatywnego wpływu na reputację organizacji.

Zaopatrując członków zespołów w narzędzia do komunikacji, należy pamiętać, że ludzie są różni. Ważne jest, aby zrozumieć, jak pracownicy wykonują swoje obowiązki w typowy dzień i docenić różnice w sposobie komunikacji. Niezależnie od tego, czy pracują zdalnie, czy w biurze, przez telefon czy przy użyciu laptopa, każdy powinien mieć możliwość uczestniczenia we wszystkich spotkaniach na równych prawach, bez względu na to, jaki sposób pracy wybrał. Mikrofony w laptopach często nie są wystarczająco dobre, aby stworzyć wrażenie przebywania w tym samym pomieszczeniu. Nie eliminują one hałasu z otoczenia ani nie wychwytują subtelnych intonacji głosu, które również mają duże znaczenie w komunikacji. Jeśli zarówno pracownicy biurowi, jak i zdalni mają szansę na klarowne i czyste dźwięki oraz bycie wyraźnie usłyszanym, spotkania będą bardziej satysfakcjonujące oraz udane dla osób po obu stronach.

Biura, które oferują więcej
Rozwiązania wykorzystujące technologię ANC pozwalają na zapewnienie lepszej jakości głosu w biurze, w domu lub w dowolnym innym miejscu. Technologia aktywnej redukcji szumów, zastosowana w zestawach słuchawkowych, eliminuje niepożądane dźwięki, pozwalając pracownikom skupić się na wykonywanej pracy. Słuchawki bezprzewodowe, współpracujące z laptopami, telefonami komórkowymi lub tabletami, pozwalają pracownikom wstać od biurka i bez zakłóceń dalej prowadzić rozmowę. Funkcja ANC używana w urządzeniach Poly wykorzystuje dodatkowe mikrofony (wewnątrz lub na zewnątrz nausznika), aby wychwycić szumy z otoczenia i odwrócić je o 180 stopni. Odwrócony hałas eliminuje niepożądane szumy z tła, pozostawiając tylko oryginalny dźwięk, który użytkownik chce usłyszeć. Poly wykorzystuje zaawansowaną formę ANC zwaną Hybrid ANC. Mikrofony z redukcją szumów i technologią Poly Acoustic Fence eliminują wszystkie dodatkowe fale dźwiękowe z wyjątkiem głosu osoby mówiącej. Blokuje to niepożądane dźwięki, które mogłyby zostać usłyszane przez zdalnych uczestników.

Lepsza koncentracja pracowników, większa produktywność oraz pewność siebie podczas rozmów telefonicznych to tylko niektóre z korzyści wdrożenia rozwiązań wykorzystujących technologię redukcji hałasu. Te czynniki mają ogromny wpływ nie tylko na komfort pracy członków zespołów, ale również ogólne postrzeganie organizacji. Powrót do pracy z biura może być nie lada wyzwaniem, dlatego warto wyposażyć pracowników w rozwiązania, które pozwolą na komfortową pracę w każdym miejscu, bez spadku jej jakości.

 

Autor: Jakub Abramczyk, Poly Sales Director Eastern Europe.