Invest Komfort z raportem o potrzebach i marzeniach Polaków o własnym „M”. Invest Komfort – lider rynku nieruchomości z Trójmiasta, w ramach prowadzonej kampanii „Opowieść o domu”, zainicjował dyskusję na temat potrzeb i marzeń Polaków w kontekście własnego „M”.
Efektem jest opracowany wspólnie z Instytutem Badawczym ARC Rynek i Opinie raport „Potrzeby i marzenia Polaków o domu”. Czym jest dom? Czy to tylko konkretny adres, czy może system wartości? Za co jesteśmy w stanie zapłacić więcej? Co sprawia, że decydujemy o wyborze konkretnej lokalizacji? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedzieli respondenci.
Invest Komfort od początku działalności na rynku mieszkaniowym stawia na jakość życia przyszłych mieszkańców. Wizytówką dewelopera są nie tylko najwyższe standardy architektoniczne
i urbanistyczne, ale również uwzględnianie ich potrzeb na wielu poziomach – od estetycznych, po wachlarz rozwiązań, które mają uprzyjemnić i ułatwić im codzienność. Każda inwestycja doskonale wpisuje się w pejzaż historyczny lub krajobrazowy lokalizacji, oferując tym samym określony styl życia, wynikający z jej charakteru. Jak komentuje Michał Ciomek, wiceprezes zarządu Invest Komfort – Jesteśmy w pełni świadomi wyzwań, jakie stoją przed dojrzałymi twórcami zespołów mieszkaniowych. Zmieniająca się rzeczywistość sprawia, że wdrażamy coraz bardziej zaawansowane, ale też śmiałe rozwiązania architektoniczne i budowlane. Jednak w centrum naszych zainteresowań zawsze będzie człowiek i jego indywidualne potrzeby. Dlatego deweloper, wspólnie z Instytutem Badawczym ARC Rynek i Opinia, zapytał Polaków o ich wizje i wyobrażenia na temat domu. Badanie zostało przeprowadzone jako kolejny krok realizowanej przez Invest Komfort kampanii wizerunkowej „Opowieść o domu”, w której dotychczas uznani przedstawiciele świata kultury i sztuki podzielili się swoimi historiami na temat codzienności i szukaniu domu bez względu na to, gdzie się jest.
Mamy ambicje zmieniać krajobraz Trójmiasta, co skutecznie realizujemy już od ponad 28 lat, nie tylko przez dobrze zaprojektowane inwestycje, ale również dostarczając rzetelną wiedzę o potrzebach Polaków oraz inicjując dyskusję na ten temat. Dzięki uzyskanym wnioskom możemy działać bardziej świadomie i odpowiedzialnie, uwzględniając bieżące potrzeby Polaków w naszych projektach oraz kształtując własne trendy, zarówno w designie, jak i stylu życia – dodaje Ciomek.
Raport „Potrzeby i marzenia Polaków o domu” – główne wnioski:
Dom dla Polaków to bezpieczny azyl, przestrzeń, w której chcą odpoczywać i gdzie mogą się rozwijać. Dlatego aż 91% respondentów twierdzi, że chce mieć mieszkanie na własność. Tylko taka przestrzeń pozwala na dopasowanie jej funkcji do potrzeb wszystkich domowników. Własne „M” urządza się
z przyjemnością i poczuciem szczęścia. Przyszli posiadacze są otwarci i doceniają udogodnienia oraz części wspólne budynków, w których zamieszkają. Uważają, że pomaga to w tworzeniu sąsiedzkiej wspólnoty.
73% respondentów planujących zakup nowego lokum, wybrałoby nowe budownictwo. Najważniejsze determinanty dopasowane do budżetu to lokalizacja – najlepiej wśród zieleni, blisko infrastruktury miejskiej i komunikacyjnej. Ponadto z raportu jasno wynika, że definicja komfortu jest zmienna. Wiąże się to z rosnącą świadomością Polaków, którzy aktualnie poszukują wysokiej jakości w dużo szerszym kontekście niż tylko estetyka wykonania. Dziś wysoka cena za metr kwadratowy musi być uzasadniona również udogodnieniami i rozwiązaniami, wpływającymi bezpośrednio na wygodę życia. Warto jednak podkreślić, że bez względu na wiek, status materialny czy miejsce zamieszkania wartości związane z domem pozostają dla Polaków niezmienne – wszyscy szukają poczucia bezpieczeństwa oraz przyjaznych do życia przestrzeni, które wypełnią tę potrzebę. „Idea domu bywa przez Polaków mocno idealizowana. Oczywiście tendencja zawsze będzie istnieć, ponieważ odnosi się do sfery najważniejszych emocji – wspomnień wyniesionych z dzieciństwa oraz poczucia stabilizacji własnej rodziny. Kiedy jednak spytaliśmy o szczegóły, okazało się, że zmiany na lepsze w wielu przypadkach są pożądane – z czysto racjonalnych pobudek. Duża grupa, bo aż 30% myśli o zakupie nowego mieszkania lub domu, a pamiętajmy, że mówimy o całej populacji, nie tylko o ludziach młodych. Poziom deklaracji brzmi optymistycznie, ponieważ odnosi się do oceny całego dobrostanu. Aż 57% respondentów z optymizmem patrzy w przyszłość, przy 5% odsetku odpowiedzi zdecydowanie zaprzeczającej tej tezie. Siła domu jest więc nie do przecenienia” – podsumowuje Agata Tkaczyk, dyrektor ds. badań jakościowych, ARC Rynek i Opinia.
Źródło: Invest Komfort (fragment raportu).