Dokończenie budowy mostu w Kwidzynie, rozpoczęcie wiercenia tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku oraz budowa systemu zarządzania ruchem Tristar w Trójmieście to jedne z najważniejszych inwestycji drogowych w województwie pomorskim zaplanowanych na 2013 rok. W połowie roku powinien zostać oddany do użytku most przez Wisłę koło Kwidzyna. Obiekt zostanie oddany do użytku nawet pół roku później niż planowano. Trwają roboty przy samym moście, którego budowa już jest zaawansowana w blisko 80 procentach. Sześcioprzęsłowy most o długości ponad 807 metrów i szerokości ponad 16 metrów budowany jest od jesieni 2010 roku. Prace obejmują także remont 11-km odcinka drogi krajowej nr 90. Rzeczniczka spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, poinformowała, że w pierwszym kwartale 2013 r. rozpocznie się także wiercenie tunelu o długości ok. 1378 metrów pod dnem rzeki Martwa Wisła. Budowa ma kosztować blisko 885 mln zł. Tunel stanowi czwarty, już ostatni odcinek Trasy Słowackiego – jednej z głównych arterii w mieście. Dzięki tunelowi Trasa Słowackiego połączy się z inną ważną drogą, Trasą Sucharskiego. Będzie to pierwszy tunel wykonany w Polsce pod wodą metodą TBM, (za pomocą „kreta”, który wraz z osprzętem może osiągać długość nawet kilkudziesięciu metrów). Sama tarcza wiercąca będzie miała średnicę ponad 12 metrów. Zakończenie prac planowane jest koniec 2014 roku. Do końca już bieżącego roku w Trójmieście będzie wdrażany Zintegrowany System Zarządzania Ruchem Tristar. Jest to największy, koordynowany przez Gdynię, partnerski projekt o charakterze metropolitalnym, realizowany wspólnie przez Gdynię, Gdańsk i Sopot. System Tristar będzie działał na głównych ciągach komunikacyjnych Trójmiasta, od Traktu św. Wojciecha w Gdańsku do granicy Gdyni i Rumi. System ten obejmie 141 sygnalizacji świetlnych, w tym aż 67 w Gdańsku. Ma on usprawnić ruchu pojazdów i transportu publicznego w Trójmieście. Tristar pozwoli na sterowanie ruchem dzięki wykorzystaniu kilku tysięcy czujników. Na jego potrzeby położone ma być ok. 115 km światłowodów.