Dla każdego sprzedającego niezmiernie ważne jest aby jak najbardziej zachęcić do kupna własnego M. Jak to zrobić najlepiej? Największym problemem jest ustalenie ceny jaką chcielibyśmy uzyskać ze sprzedaży. Jeśli w danej nieruchomości mieszkaliśmy, mamy związane z nią miłe wspomnienia a tym bardziej jeśli się w niej wychowaliśmy, często bardzo ciężko jest obiektywnie ją wycenić. Warto wtedy skorzystać z pomocy doświadczonego profesjonalnego pośrednika. Pomoże on nam w ustaleniu takiej ceny, aby satysfakcjonowała sprzedającego ale nie odstraszała kupującego. Będzie można również liczyć na jego wsparcie w trakcie negocjacji oraz przy załatwianiu formalności związanych z transakcją. Warto wiedzieć, że pośrednicy dysponują też szerszymi możliwościami rozpropagowania oferty czy to w Internecie, czy w prasie.
Kiedy ustalimy odpowiednią cenę należy zastanowić się kto mógłby być zainteresowany naszą nieruchomością i jak to osobę przekonać do wyboru właśnie tej naszej. Należy zwrócić uwagę na cechy lokalu – powierzchnię, liczbę pomieszczeń, rozkład, lokalizację oraz otoczenie danej nieruchomości. Właściciel mieszkania położonego blisko uczelni wyższych powinien szukać potencjalnych kupców głównie wśród ludzi młodych, studentów, dla których atrakcyjna będzie ta okolica. Lokal mieszczący się blisko parków, terenów zielony atrakcyjniejszy będzie dla rodzin z dziećmi. Od tego, jakie osoby uznamy za naszą grupę docelową zależą środki promocji, jakie należy wykorzystać. Jeśli będą to ludzie młodzi, to najlepszą drogą komunikacji wydają się internetowe portale ogłoszeniowe. Natomiast, gdy uważamy, że nasz lokal przypadłby do gustu osobom w średnim wieku, to wówczas warto zamieścić ogłoszenie w lokalnej gazecie skierowanej do takich odbiorców.
Źródło: Biznes Onet.pl