Jak urządzić biuro? Na to pytanie odpowiada przewodnik stworzony przez firmę CBRE. Skierowany jest do do firm planujących relokację bądź modernizację biura. Przewodnik należy do cyklu publikacji, które CBRE przygotowuje w całym regionie EMEA. „Fit-out cost guide” jest zestawem wskaźników rynkowych niezbędnych przy planowaniu przearanżowania powierzchni biurowej bądź zmianie lokalizacji biura.
Na podstawie rzeczywistych danych i informacji od wykonawców aranżacji powierzchni biurowych ustalono koszty budowy i wykończenia biura w trzech najbardziej popularnych standardach.
Do opracowania polskiego informatora kosztów aranżacji biura posłużył model typowej przestrzeni biurowej o powierzchni 1,000 mkw., dedykowanej 95 pracownikom, zlokalizowanej w centralnej części biurowej Warszawy (Central Business District). W wariancie tradycyjnym przewidziano stałe stanowiska pracy w gabinetach oraz pomieszczeniach typu Open Space dla wszystkich pracowników. Natomiast w koncepcji biura elastycznego zmniejszono liczbę stanowisk w oparciu o zagregowane wyniki badań prowadzonych przez CBRE dla Klientów.