komentarze, opinie, gospodarka

Jak zatrzymać klientów w centrach handlowych?

dtz_renata

Renata Kusznierska, DTZ

Właściciele centrów handlowych ostro rywalizują o klientów. Zmusza ich do tego coraz większa konkurencja. Taki stan rzeczy – wg ekspertów z DTZ prowokuje do podejmowania działań niestandardowych – nowych form promocji obiektów komercyjnych.

Nie wystarczą już tradycyjne działania marketingowe. W centrach handlowych pojawiają się coraz bardziej nietypowe eventy, ale też rośnie oferta pozahandlowa, a same obiekty komercyjne pełnią również funkcje kulturalne, społeczne i angażują się do aktywizacji lokalnych społeczności.

— Klient oczekuje centrum handlowego, w którym może nie tylko zrobić zakupy, ale też skorzystać z części rekreacyjno-rozrywkowej, z kina, siłowni czy też strefy usługowej, np. poczty. Zarządcy centrów prześcigają się w pomysłach na organizację coraz to ciekawszych spotkań, mających na celu ściągnięcie do centrum jak najszerszej grupy potencjalnych klientów i zatrzymanie ich. Tu już nie wystarczy noc zakupów, mikołajki czy Dzień Dziecka, bo takie imprezy organizują praktycznie wszyscy zarządcy centrów handlowych. Coraz częściej słyszy się na przykład o pokazach mody czy turniejach siatkówki plażowej — tłumaczy Renata Kusznierska, dyrektor zespołu wynajmu powierzchni handlowych CEE w firmie DTZ.

Jednym z symptomów zmian jest m.in. coraz popularniejsza organizacja placów zabaw dla dzieci, bezpłatnego dostępu do Wi-Fi czy innych nowoczesnych rozwiązań, które mogą zatrzymać klientów w galeriach.

Na straconej pozycji w tej sytuacji mogą być starsze nieruchomość komercyjne, które się nie modernizowały.

— Okres, kiedy nie było konkurencji, mógł uśpić czujność właściciela centrum handlowego, który nie inwestował wtedy w obiekt, nie podejmował działań mających na celu urozmaicenie oferty handlowej ani nie zmodernizował infrastruktury obiektu. A w końcu to klienci decydują o tym, w których obiektach odwiedzalność będzie spadać, a w których nie — podsumowuje Kusznierska.