Selectivv jest firmą gromadzącą, analizującą i profilującą dane o użytkownikach urządzeń przenośnych. Jej najnowszy projekt badawczy prowadzony we współpracy z firmą MANDS Badania Rynku i Opinii weryfikuje, na przykładzie mieszkańców wrocławskiej dzielnicy Krzyki, możliwość przewidywania potrzeb zakupowych Polaków.
Raport Selectivv został przedstawiony na XIX edycji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii w Warszawie. Pod lupę trafiły realnie pokonywane przez klientów ścieżki oraz odległości dzielące przeciętnego konsumenta od sklepów stacjonarnych jednej z trzech kategorii produktowej (spożywcza, remontowo-budowlana i drogeryjna).
W trakcie projektu na podstawie mapy sklepów, w których mieszkańcy Krzyków robią najczęściej zakupy, średnich odległości jakie pokonują, żeby do tych placówek dotrzeć oraz na podstawie profilowania behawioralnego wyodrębniono marki, których obecność w ramach dzielnicy jest bardziej pożądana. Za najlepiej dopasowane sklepy uznano takie placówki, w których zakupy robili klienci o jak największej liczbie cech wspólnych, jakie występują u typowego mieszkańca dzielnicy.
„Wyniki analizy przeprowadzonej dla dzielnicy Krzyki pokazały, że dane Big Data mogą wspomagać decyzje lokalizacyjne w przypadku rozwoju sieci. Potwierdzeniem tego jest kwestia sklepów remontowo-handlowych, w przypadku których średnia odległość jaką pokonują klienci do placówek najpopularniejszej sieci wynosi 8062 metry, czyli bez mała cztery razy więcej niż do równie znanego konkurenta w tej branży. Mimo to mieszkańcy dzielnicy Krzyki często odwiedzają sklepy pierwszej marki, do których mają dalej (odpowiednio 14% i 11%). Analizując powyższe wyniki możemy rekomendować otwarcie nowego sklepu popularniejszej sieci na terenie dzielnicy będącej przedmiotem analizy. Znajduje to potwierdzenie w badaniach deklaratywnych”. – mówi Marcin Augustyniak, Client Director of Data Tank, Selectivv.