Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując termin zakupów do swoich potrzeb. Wyniki raportu IdoSell „Co e-sklep powinien wiedzieć o tym, jak klienci kupują online” obrazują, że to poniedziałki generują 19,1% wartości sprzedaży i zdecydowanie wyróżniają się na tle pozostałych dni tygodnia. To właśnie w ten dzień, po analizie promocji w weekendy, konsumenci decydują się na finalizację zakupów, co nie jest przypadkowym zjawiskiem, a wynikiem dobrze przemyślanej strategii marketingowej.
Analiza preferencji zakupowych kupujących w internecie ma ogromny wpływ na wyniki e-commerce. Badając ich zachowania, można wyraźnie zaobserwować zróżnicowane aktywności zakupowe w zależności od dnia tygodnia oraz dopasować do nich strategię biznesową e-sklepu.
Poniedziałek i wtorek w natarciu: kiedy koszyk zakupowy rośnie najszybciej?
Według danych IdoSell to po weekendzie następuje intensyfikacja działań e-commerce – to w poniedziałki i wtorki sklepy internetowe odnotowują zakupy o najwyższej wartości. Te pierwsze dni tygodnia stanowią kulminację efektu weekendowych promocji, kiedy to konsumenci mogą na spokojnie surfować po internecie i szukać najlepszych ofert oraz dodawać kolejne produkty do koszyka.
Zakupy we wtorek to aż 18,1% ogólnej sprzedaży w tygodniu, co potwierdza, że impuls zakupowy trwa dłużej niż tylko w poniedziałek – dzięki czemu konsumenci finalizują zaległe transakcje. Warto zauważyć, że weekendy, z udziałami wynoszącymi odpowiednio 6,6% w soboty i 9,2% w niedziele, wykazują najniższą aktywność.
„Obserwujemy, że konsumenci traktują weekendy jako czas relaksu i regeneracji, odkładając większe wydatki na początek tygodnia. Choć potencjalni klienci e-sklepów często przeglądają oferty w wolnych chwilach, to właśnie poniedziałki i wtorki są dniami, w których najczęściej finalizują zakupy. Znajomość tych wzorców pozwala sklepom internetowym lepiej dostosować strategie marketingowe do zachowań klientów. Aby skłonić konsumenta do zakupu, marka powinna pojawić się na jego radarze kilkukrotnie – warto więc wykorzystać tę wiedzę i zaplanować działania promocyjne tak, aby wzmacniać kontakt z ofertą w odpowiednich momentach” – komentuje Katarzyna Sienkiewicz – UX designerka i content managerka w IdoSell.
[fragment artykułu]
Źródło: IdoSell
materiał prasowy