BLIK umożliwia płacenie, wypłacanie i przelewanie od ręki, gdziekolwiek jesteśmy. Z tego nowoczesnego i wygodnego rozwiązania korzysta coraz więcej Polaków – w tym 9 na 10 klientów, korzystających z płatności mobilnych Santander Bank Polska.
Spis treści:
Jak płacić BLIKIEM?
Kto korzysta z BLIKA w Santander Bank Polska?
Do czego używamy BLIKA?
Polacy pokochali płatności bezgotówkowe BLIKIEM i świetnie odnajdują się w świecie błyskawicznych przelewów na telefon. Z pewnością jesteśmy otwarci na nowe technologie i stajemy się coraz bardziej cyfrowi. W dobie pandemii trendy związane z digitalizacją przyspieszyły. Ponad połowa Polaków (55%) deklaruje, że dziś częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie – tak wynika z badania Mastercard, poświęconego popularności bankowości online i mobilnej. I jest to najwyższy wynik w Europie.
– Klienci coraz bardziej doceniają wygodę, jaką daje możliwość załatwienia wielu codziennych spraw zdalnie, paroma kliknięciami na ekranie smartfona. Dotyczy to oczywiście także finansów. Nasi klienci mają cały bank w aplikacji. Mogą dokonywać transakcji mobilnie, za pomocą zegarka oraz BLIKA. Jesteśmy bankiem, który nieustannie poszukuje i wdraża rozwiązania ułatwiające codzienne, digitalowe bankowanie – mówi Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska.
Jak płacić BLIKIEM?
BLIK dostępny jest w aplikacji Santander mobile, a czeki BLIK także w Santander internet. BLIKIEM można płacić za zakupy w sklepach i internecie, wypłacać pieniądze z bankomatu, robić przelewy – wystarczy podać numer telefonu zamiast numeru konta odbiorcy . Limity transakcji BLIK można ustawić w Santander internet i w aplikacji Santander mobile.
Kto korzysta z BLIKA w Santander Bank Polska?
W gronie klientów Santander Bank Polska, korzystających z płatności mobilnych, aż 90% ma aktywnego BLIKA. Średni wiek użytkownika BLIKA w Santander Bank Polska to 31,7 lat. Rozwiązanie to jest zdecydowanie najpopularniejsze wśród osób w wieku 19-30 lat, które stanowią 46% użytkowników, natomiast 36% stanowią klienci w wieku 31-45 lat. Z BLIKA korzystają też nastolatkowie – spośród posiadających konto w Santander Bank Polska, 7% płaci tak za zakupy w sklepie, a 30% za zakupy w Intrenecie.
Statystyczny klient mobilny Santander Bank Polska wydaje co miesiąc za pomocą BLIKA 541 zł.
Do czego używamy BLIKA?
Klienci Santander Bank Polska najczęściej korzystają z BLIKA, by zapłacić w Internecie. W listopadzie br. średnia tygodniowa liczba takich transakcji przekroczyła 1 milion, a ich wartość 120 mln zł. Dla porównania, w listopadzie 2019 r. było to średniotygodniowo 400 tys. transakcji o wartości ok. 40 mln zł.
Na popularności zyskują także przelewy BLIK – obecnie klienci Santander Bank Polska zlecają ich średnio w każdym tygodniu o ponad 200% więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
W czasie pandemii popularność BLIKA w Polsce dynamicznie rośnie – w III kwartale br. przybyło aż pół miliona nowych użytkowników, a liczba aktywnie korzystających z tego rozwiązania przekroczyła 6 mln osób.
– BLIK jest powszechną metodą płatności w Polsce, której popularność wciąż wzrasta. Bezpieczne płatności mobilne stały się w czasie pandemii ważnym elementem dbania o społeczny dystans, na przykład dzięki możliwości robienia przelewów na telefon BLIK, zamiast rozliczania się gotówką. W internecie Polacy najczęściej płacą BLIKIEM. Najnowsze dane TPay pokazują, że podczas ostatniego Black Friday ponad połowa transakcji w internecie została zrobiona właśnie BLIKIEM – mówi Marcin Waldowski odpowiadający z BLIKU za rozwój produktów.
Wg danych PSP od lipca do września br. użytkownicy BLIKA zrealizowali blisko 110 mln transakcji – to dwa razy więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Niemal 78 mln z nich to te zrealizowane w internecie (dwukrotny wzrost r/r), a 13 mln to przelewy na numer telefonu BLIK (wzrost aż o 200 proc. r/r). w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i 46 proc. więcej niż w drugim kwartale tego roku.
Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych objętych tym materiałem na santander.pl/PAD. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora).Stan na 9 grudnia 2020 r.
Źródło: Grupa Santander Bank Polska S.A.