rynek nieruchomości komercyjnych na sprzedaż

Konsumenci wracają do mniejszych sklepów po szybkie zakupy. To dobry czas na inwestycję w nieruchomość handlową

dieter-de-vroomen-452887-unsplashKonsumenci wracają do mniejszych sklepów po szybkie zakupy. To dobry czas na inwestycję w nieruchomość handlową. Niewielkie obiekty handlowe w ostatni czasie zyskują na popularności i nic nie wskazuje na to, aby sytuacja ta miała się odmienić.

Spis treści:
E-commerce nie wszędzie
Nie tylko spożywka
Duże galerie kontra mniejsze pasaże
Pojedyncze sklepy również są doceniane
Na rynku jest w co inwestować
Aktualne oferty dostępne na rynku nieruchomości

E-commerce nie wszędzie

Po wybuchu pandemii koronawirusa na popularności w Polsce zyskały zakupy internetowe. Polacy chętnie zaczęli kupować wszelkiego rodzaju towary drogą online, od przedmiotów codziennego użytku, przez ubrania, po różnego rodzaju gadżety. Jak się jednak okazało, nie wszystkie produkty były chętnie kupowane zdalnie. Najczęściej dotyczyło to produktów spożywczych, które dostępne były (i są w dalszym ciągu) głównie w sklepach internetowych należących do dużych dyskontów spożywczych. Z tego względu, kiedy sklepy stacjonarne na powrót zostały otwarte na normalnych zasadach, bez ograniczeń ilości osób w sklepie itp., wielu Polaków z ulgą ruszyło do sklepowych wózków.

Nie tylko spożywka

Niejednokrotnie osoby, które dokonują zakupy spożywcze w dyskontach, lub małych sklepach własnościowych, chętnie skorzystałyby z innego rodzaju usług. Te jednak jeszcze do niedawna dostępne były w dużych galeriach handlowych. Wizja konieczności dojazdu do nich nie każdego nastraja optymizmem. Atrakcyjną alternatywą są natomiast mniejsze pasaże handlowo-usługowe.

Duże galerie kontra mniejsze pasaże

Duże centra handlowe posiadają liczne zalety. Oferują one szereg zróżnicowanych usług i sklepów handlowych. Po zakupach można skorzystać ze strefy gastronomicznej, lub udać się do galerii handlowej wyłącznie w celach rozrywkowych, na przykład aby pójść na film do kinowego multipleksu.
Te liczne zalety nie przemawiają jednak do wszystkich. Osoby, które chcą dokonać codzienne zakupy, jednak w różnych sklepach, niejednokrotnie rezygnują z nich w tygodniu, ponieważ nie mają czasu na czasochłonne dojazdy. Minusem jest też dla niektórych poziom zatłoczenia w galeriach handlowych.

Doskonałą alternatywą dla takich osób są pasaże handlowe, które oferują wprawdzie mniejszy wachlarz zróżnicowanych usług, jednak zapewniają dostęp do potrzebniejszych punktów handlowych oraz usługowych. Pasaże często posiadają w ofercie sklep spożywczy, sklep obuwniczy, sklep z ubraniami, sklep z zabawkami itp. Często zlokalizowane są w nich punkty fryzjerskie, kosmetyczne itp. Niejednokrotnie najemcami pasaży są również lokale gastronomiczne. Taka oferta dla wielu osób jest wystarczająca, aby zachęcić je do skorzystania z pasażu nawet w trakcie tygodnia pracy.

Pojedyncze sklepy również są doceniane

Rosnąca popularność pasaży handlowych to sygnał dla inwestorów, że na rynku potrzebne są mniejsze obiekty handlowo-usługowe. Równie popularne stają się pojedyncze sklepy, które zlokalizowane są w obrębie osiedli mieszkalnych. Dla ich mieszkańców możliwość skorzystania z pobliskiej piekarni, kiosku, sklepu mięsnego, drogerii, pasmanterii itp. to ogromna wartość dodana. Popularne są również lokale usługowe, jak salony kosmetyczne, dentystyczne czy fryzjerskie, które również powstają na osiedlach mieszkalnych, lub w ich pobliżu.
Sklepu tego rodzaju mają tę zaletę, że można wejść do nich z prosto z domu, w przysłowiowych kapciach, zrobić szybkie zakupy i wrócić do swoich domowych zajęć. Patrząc na te zalety nie dziwi fakt, że popularność małych sklepików osiedlowych oraz lokali usługowych stale wzrasta.

Na rynku jest w co inwestować

Rynek nieruchomości handlowych dysponuje obecnie sporym wachlarzem ofert nieruchomości na sprzedaż. Dostępne są zarówno duże nieruchomości inwestycyjne, jak i mniejsze obiekty handlowe. Inwestorzy z pewnością mają w czym wybierać. Osoby, które nie do końca wiedzą, czego poszukują lub nie mają na te poszukiwania czasu, mogą skorzystać ze wsparcia doradcy ds. nieruchomości. W ich imieniu zajmie się on poszukiwaniami idealnej nieruchomości inwestycyjnej, zweryfikuje wszelkie kwestie prawne, sprawdzi stan techniczny a także będzie negocjował w imieniu swojego klienta cenę zakupu. Na zakończenie będzie towarzyszył swojemu klientowi przy dopięciu umowy, podczas wizyty u notariusza. Jest to więc korzystne rozwiązanie dla osób, którym zależy na szybkim znalezieniu odpowiedniej nieruchomości i zapłaceniu za nią dobrej ceny. Nieoceniona jest również oszczędność czasu, ponieważ klient doradcy ds. nieruchomości będzie mógł poświęcić swój czas nie na poszukiwania nieruchomości, na prywatne sprawy.

Aktualne oferty dostępne na rynku nieruchomości

Na rynku nieruchomości handlowych znajduje się obecnie sporo ciekawych ofert nieruchomości inwestycyjnych na sprzedaż. Poniżej prezentujemy przykładowe z nich, aby zobrazować, na co mogą liczyć potencjalni inwestorzy.

W miejscowości Lubin na sprzedaż wystawiony został budynek handlowo-usługowy. Jest to nieruchomość parterowa, podpiwniczona, której powierzchnia wynosi 49 metrów kwadratowych. Pawilon znajduje się na terenie osiedla mieszkalnego. Jest to budynek wolnostojący z wejściem od ulicy, co stanowi dodatkowy atut. Powierzchnia całkowita budynku, wraz z piwnicą, wynosi około 73 metrów kwadratowych, natomiast powierzchnia użytkowa wynosi 49 metrów kwadratowych. Budynek posadowiony jest na działce o powierzchni 250 metrów kwadratowych. Jest to nieruchomość o dużym potencjale inwestycyjnym. Miejski Plan Zagospodarowania przestrzennego (MPZP) umożliwia zabudowę na terenie objętym sprzedażą obiektami z przeznaczeniem na: budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne, punkty usługowe i punkty handlowe. Nieruchomość inwestycyjna została wystawiona na sprzedaż za 420 000 złotych, co daje 5 753 złotych za metr kwadratowy nieruchomości. Nad ofertą czuwa biuro WGN Lubin.

Kolejnym przykładem jest nieruchomość, której opiekunem jest biuro nieruchomości WGN Radomsko. Nieruchomość o powierzchni około 50 metrów kwadratowych znajduje się na działce o powierzchni około 160 metrów kwadratowych. Budynek składa się z dwóch części, dzięki czemu właściciel obiektu może prowadzić na terenie nieruchomości dwie niezależne działalności, lub może wynająć połowę budynku. Jest to budynek parterowy bez piwnicy, który zlokalizowany jest w otoczeniu zadbanej zabudowy mieszkaniowej. Przed budynkiem znajduje się ponad 70 metrów kwadratowych terenu utwardzonego kostką brukową. Miejsce to doskonale nadaje się na przykład jako parking dla klientów. Atutem budynku są duże, przeszklone witryny okienne.
Nieruchomość inwestycyjna została wystawiona na sprzedaż za 185 000 złotych, co daje kwotę rzędu 3 700 złotych za metr kwadratowy nieruchomości.

Biuro WGN Brodnica posiada w swojej ofercie nieruchomość o charakterze handlowo-usługowej. Jest to parterowy budynek o powierzchni 143 metrów kwadratowych, który zlokalizowany jest w centrum Brodnicy. Budynek posadowiony jest na działce o powierzchni 552 metrów kwadratowych. Przed budynkiem znajduje się parking dla klientów. W okolicy jest duży ruch samochodowy, natomiast odległość od Dużego Rynku wynosi zaledwie 200 metrów. Nieruchomość inwestycyjna została wystawiona na sprzedaż za kwotę 700 000 złotych, co daje cenę 4 895 złotych za metr kwadratowy nieruchomości inwestycyjnej.

Redakcja
Komercja24.pl


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora