Kraków staje się coraz bardziej atrakcyjnym miastem pod kątem prowadzenia biznesu. Corocznie w byłej stolicy Polski przybywa nowoczesnych powierzchni biurowych na wynajem.
Sprzyjający rozwojowi, biznesowy klimat Krakowa dostrzega coraz większa liczba krajowych przedsiębiorców oraz międzynarodowych firm. W Krakowie coraz częściej powstają siedziby przedsiębiorstw. Giganci rynkowi coraz częściej wybierają to miasto do lokowania swoich filii i oddziałów, gdzie prężnie rozwijają one swoją działalność.
W przeciągu kilku ostatnich lat Kraków mocno zaznaczył swoja pozycję na biznesowej mapie kraju. Deweloperzy chętnie realizują tutaj nowoczesne projekty biurowe, a realizacje szybko znajdują najemców. Najczęściej proces komercjalizacji rozpoczyna się jeszcze na etapie budowy i jak widać, wiele obiektów biurowych znajduje swoich najemców jeszcze przed oddaniem obiektu do użytku.
Biurowe wizytówki Krakowa
W Krakowie powstały (lub są obecnie budowane) inwestycje, które z powodzeniem można uznać za wizytówki tego miasta. Oto kilka przykładowych inwestycji, które wpisały się w panoramę miasta.
Biurowiec Tischnera Office, Cavatina Holding
Tischnera Office to projekt spod szyldu Cavatina Holding S.A. To jedna z najbardziej zielonych inwestycji, jakie do tej pory powstały w Krakowie. Inwestycja powstała na skrzyżowaniu ulicy Tischnera i Zakopiańskiej.
Charakterystyczną cechą inwestycji jest dostęp do zielonych tarasów w układzie kaskadowym – najemcy mają do nich zapewniony dostęp od 3 piętra budynku aż do ostatniej, 10 kondygnacji. Zielone tarasy zajmują ponad 1,6 tys. metrów kw. powierzchni. Ponadto wewnątrz budynku znajduje się patio z fontannami o powierzchni ponad 1 tys. metrów kw. Patio to nie tylko doskonałe miejsce do wypoczynku, z powodzeniem może posłużyć jako miejsce do organizacji różnego rodzaju eventów.
Dużym atutem inwestycji jest jej bliskość do centrum – zaledwie w 15 min. samochodem można dojechać do Rynku Głównego, natomiast nieopodal Tischnera Office znajduje się pętla tramwajowo-autobusowa.
W sumie Tischnera Office oferuje 33 637 metrów kw. powierzchni GLA (powierzchni całkowitej najmu) na 10 kondygnacjach naziemnych. Ponadto budynek posiada 2 kondygnacje podziemne. Na samochody czeka 671 miejsc parkingowych.
Budynek posiada certyfikację BREEAM na poziomie Very Good.
Kompleks biurowy high5ive, Skanska
Kompleks biurowy high5ive to inwestycja dewelopera Skanska Pproperty Poland, który ma na koncie wiele dobrych inwestycji. Generalnym wykonawcą jest firma budowlana Skanska z Warszawy natomiast za projekt architektoniczny odpowiadają architekci z pracowni nsMoonStudio. Biurowiec powstaje w Krakowie przy ulicy Pawiej. Budowę rozpoczęto w 2016 roku i ma ona zająć 5 lat, gdyż budynki powstają etapami.
Powierzchnia biurowa kompleksu high5ive wyniesie 70000 metrów kw., natomiast handlowa – 7000 metrów kw.
Na Kompleks biurowy high5ive składa się w sumie 5 budynków o charakterze biurowo-usługowym.
W pierwszym etapie inwestycji powstały dwa 6-kondygnacyjne biurowce oferujące 23,5 tys. metrów kw. powierzchni biurowej. W drugim etapie inwestycji powstały kolejne dwa biurowce (9-kondygnacyjny budynek A oraz 6-kondygnacyjny budynek B), które łącznie oferują ok. 37 tys. metrów kw. powierzchni. W ostatnim, trzecim etapie powstanie ostatni biurowiec (budynek C), który zaoferuje ok. 11 tys. metrów kw. powierzchni do wynajęcia.
Inwestycja ma otrzymać certyfikat LEED Gold a także certyfikat dostępności „Obiekt bez barier”.
Kompleks biurowy high5ive oferuje nie tylko miejsca parkingowe dla samochodów, inwestycja jest także przyjazna rowerzystom. Kierowcy jednośladów mogą skorzystać z rozbudowanej infrastruktury. Czekają tutaj na nich stojaki dla rowerów, miejsca ładowania rowerów elektrycznych, prysznice, szatnie a nawet stacje napraw.
Kompleks biurowy high5ive to nie tylko nowoczesne powierzchnie biurowe i handlowe, to także przestrzenie wspólne dostępne nie tylko dla najemców, ale także lokalnej społeczności. Na terenie inwestycji powstanie ogólnodostępne boisko do gry w koszykówkę oraz audytorium.
Kompleks biurowy high5ive wyróżnia się bardzo dobrą lokalizacją w samym centrum Krakowa, obok Dworca Głównego oraz Galerii Krakowskiej.
Biurowiec Mogilska Office, Warimpex
Inwestycja biurowa Mogilska Office powstała przy ulicy Mogilskiej 43 w Krakowie. Deweloperem jest wiodąca firma na rynku nieruchomości działająca na terenie Centralnej i Wschodniej Europy – Warimpex Finanz- und Beteiligungs AG. Budowa rozpoczęła się w IV kwartale 2017 roku, natomiast do użytku biurowiec został oddany na początku II kwartału 2019 roku.
Biurowiec Mogilska Office liczy 9 kondygnacji naziemnych oraz 3 kondygnacje podziemne. Inwestycja dostarczyła na krakowski rynek 12000 metrów kw. powierzchni biurowej do wynajęcia.
w podziemnych kondygnacjach zlokalizowany jest parking dla 243 samochodów.
W biurowcu spod szyldu Warimpex Finanz- und Beteiligungs AG zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które mają ułatwiać pracę i zapewniać pracownikom najwyższy komfort.
Każde z pięter biurowca oferuje od 950 do 1900 metrów kw. powierzchni, co zapewnia możliwość optymalnej aranżacji i efektywnego wykorzystania dostępnej przestrzeni.
Wszystkie biura, które powstały w ramach inwestycji wyposażone są w system podniesionych podłóg oraz podwieszanych sufitów. Duże przeszklenia zapewniają znakomite doświetlenie, a wydajny system klimatyzacji dba o właściwą temperaturę i wilgotność powietrza. Do dyspozycji najemców są ponadto przestronne tarasy oraz zielone balkony.
Lokalizacja biurowca Mogilska Office zapewnia bardzo dobrą komunikację z każdą częścią miasta. W najbliższej okolicy biurowca znajdują się przystanki tramwajowe i autobusowe, a położone w niedalekiej odległości Rondo Mogilskie jest jednym z kluczowych węzłów komunikacyjnych w mieście. Ponadto lokalizacja biurowa Mogilska Office umożliwia szybki dojazd do Portu Lotniczego Balice.
Biurowiec Ocean Office Park, Cavatina Holding
Inwestycja Ocean Office Park powstaje w Krakowie przy ulicy Klimeckiego. Budowa biurowca rozpoczęła się w ostatnim kwartale 2019 roku, natomiast jej zakończenie planowane jest na koniec września 2020 roku. Ocean Office Park to inwestycja spod szyldu Cavatina Holding S.A.
5-kondygnacyjny biurowiec, który ma szansę stać się kolejną nowoczesną wizytówką miasta, dostarczy na krakowski rynek biurowy niemal 12 tys. metrów kw. komfortowej powierzchni biurowej w najwyższym standardzie (klasa A). Poza nowoczesną i komfortową powierzchnią biurową, inwestycja zaoferuje również przestrzeń handlową i usługową. Do dyspozycji najemców oddane zostaną również strefy zieleni i relaksu.
Na podziemnej kondygnacji obiektu będzie znajdował się parking, który zapewni 202 miejsca dla samochodów.
Dużym atutem inwestycji jest jej atrakcyjna lokalizacja – Rynek znajduje się w odległości zaledwie 8 minut jazdy samochodem, nieopodal zlokalizowana jest ponadto galeria handlowa Kazimierz.
Obiekt będzie wyróżniał się rozbudowaną infrastrukturą dla rowerzystów. Zarządzanie budynkiem będzie możliwe przy pomocy aplikacji Integral.
Inwestycja Ocean Office Park będzie posiadać certyfikat BREEAM na poziomie Very Good.
Magdalena Paluch
Redaktor Naczelna
Komercja24.pl