Informacje dnia

Kwalifikowany podpis elektroniczny Asseco dla klientów Santander Bank Polska

scott-graham-OQMZwNd3ThU-unsplash
Klienci Santander Bank Polska, posiadający Santander Internet, mogą korzystać z kwalifikowanego podpisu elektronicznego Asseco, wydawanego po potwierdzeniu tożsamości usługą eID. Klient będzie mógł używać kwalifikowanego podpisu elektronicznego w całej Unii Europejskiej.

Bank umożliwił klientom posiadającym Santander Internet korzystanie z usługi eID, pozwalającej na zdalne potwierdzenie tożsamości m.in. w procesie pozyskiwania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Podpis elektroniczny ułatwia wiele procesów biznesowych oraz wymianę dokumentów w bieżącej działalności klientów. Wdrożone rozwiązanie wpłynie także korzystnie na usprawnienie procesów wewnątrz banku.

W Santander Bank Polska na pierwszym miejscu stawiamy klienta i jego potrzeby. Umożliwienie naszym klientom uzyskiwania podpisu kwalifikowanego w Asseco w oparciu o eID, to kolejny krok w cyfryzacji procesów i podkreślanie naszej otwartości na potrzeby klientów. Kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny w skutkach prawnych podpisowi własnoręcznemu, dlatego klienci, którzy zdecydują się na użycie tego rozwiązania, będą mogli wykorzystywać go nie tylko do załatwiania spraw bankowych, ale także w swojej codziennej działalności. Usługa eID będzie dostępna zarówno dla reprezentantów firm, jak i klientów detalicznych – powiedział Tomasz Niewiedział, Tribe Leader Client Data Platform w Santander Bank Polska.

Projekt wykorzystania usługi eID oferowanej przez Santander Bank Polska to kolejny etap wdrażania nowoczesnych usług cyfrowych. Rozwiązanie umożliwia zdalne pozyskanie certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego ponad 3 mln użytkowników Santander Internet. Dzięki temu klienci będą mogli realizować procesy biznesowe bez wychodzenia z domu – powiedział Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych, Asseco Data Systems.

Źródło: Santander Bank Polska.