Rynek powierzchni handlowych

Londyn najatrakcyjniejszy dla sieci handlowych

london+_gherkinLondyn to miasto najatrakcyjniejsze w Europie dla najemców powierzchni handlowych. Tak wynika z najnowszego raportu JLL  „Destination Europe 2015” Zestawienie analizuje dane dotyczące ekspansji i obecności 250 międzynarodowych marek na 57 rynkach w Europie.

Pierwsza dwudziestka najatrakcyjniejszych miast w Europie dla sieci handlowych to (od najmocniejszego): Londyn, Paryż, Moskwa, Mediolan, Madryt, Rzym, Stambuł, Monachium, Berlin, Barcelona, Amsterdam, Hamburg, Sankt Petersburg, Praga, Warszawa, Kijów, Wiedeń, Bruksela, Düsseldorf oraz Frankfurt.

 Londyn zwiększył swoją przewagę nad Paryżem jako najbardziej atrakcyjna lokalizacja dla marek luksusowych. Powierzchnie handlowe na New Bond Street w Londynie cechują najwyższe stawki najmu w Europie wynoszące nawet 12 300 euro za mkw. rocznie, co oznacza aż 42% wzrost w porównaniu do 2012 r.

Moskwa (3 miejsce w rankingu) oraz Stambuł (pozycja 7) to miasta, które przyciągnęły w ciągu ostatnich dwóch lat najwięcej nowych marek.

Jeśli chodzi o Warszawę – znajduje się na 15 pozycji w Europie pod względem atrakcyjności dla międzynarodowych sieci handlowych, awansując z miejsca 19 sprzed dwóch lat. Stolica Polski wyprzedza takie lokalizacje jak Bruksela, Frankfurt czy Zurych. Najwyżej notowanym miastem z regionu Europy Środkowo – Wschodniej jest Praga na miejscu 14.

Sieci handlowe planują dalszą ekspansję, amerykańskie marki dominują w Europie. Zara i H&M to marki, które są obecne na wszystkich 57 analizowanych w raporcie rynkach handlowych w Europie. Za nimi w zestawieniu znajdują się Mango, The Body Shop, Benetton czy Lush. Indeks 25 kluczowych sieci handlowych w Europie zdominowany jest właśnie przez marki ze średniej półki, za którymi plasują się marki z kategorii premium (m.in. Hugo Boss czy Diesel). Kategorię marek luksusowych reprezentują Louis Vuitton i Max Mara.

Stany Zjednoczone, dzięki ekspansji marek premium, wyprzedziły Włochy jako największy eksporter marek w Europie. Sieci pochodzące z USA stanowią 18% najemców obecnych na europejskim rynku. Na trzecim miejscu znalazły się marki brytyjskie.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora