Inwestycje publiczne

Louvre Hotels Group razem z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę promuje uniwersalne standardy

bill-anastas-241386-unsplash

Louvre Hotels Group razem z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę promuje uniwersalne standardy.

Jako odpowiedzialny aktor w branży hotelarskiej, dla którego bezpieczeństwo najmłodszych gości jest priorytetem, Louvre Hotels Group przyjęła zaproszenie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę do współpracy przy opracowaniu procedur mających na celu przeciwdziałanie zjawisku wykorzystywania przez przestępców obiektów hotelowych do krzywdzenia dzieci. Akcja jest częścią inicjatywy na rzecz wzmocnienia prawnej ochrony najmłodszych, a przygotowany dokument wraz z programem szkoleń stanowi podstawę uniwersalnych standardów, które powinny znaleźć zastosowanie we wszystkich hotelach w Polsce.

Osoby poniżej 18 roku życia są szczególnie narażone na przemoc i wykorzystywanie seksualne. Na całym świecie, również w Polsce, dzieci padają ofiarami przestępstw tego rodzaju także w kontekście podróży i turystyki. Sprawcy szukają miejsc, które zapewnią im poczucie anonimowości i odosobnienia. Dlatego dzieci narażone są na krzywdę w hotelach i innych obiektach turystycznych oferujących wynajem pokoi. Skuteczne przeciwdziałanie temu zjawisku wymaga zaangażowania całej branży w celu przyjęcia jednolitych standardów ochrony dzieci. Temu właśnie służy inicjatywa Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która przy wsparciu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego wypracowała wzór procedur, które mogą zostać zaadaptowane przez hotele i inne obiekty noclegowe w całej Polsce. Dokument został przedłożony do konsultacji liderom branży. W panelu eksperckim z ramienia Louvre Hotels Group wzięli udział Tomasz Krekora, General Manager hotelu Campanile Kraków, oraz Aleksander Laskowski, Deputy General Manager hotelu Campanile Bydgoszcz.

Wrażliwość załogi hotelowej odgrywa kluczową rolę w przeciwdziałaniu krzywdzie dzieci. Zawsze uczulamy naszych pracowników, by w kontakcie z gośćmi zachowywali czujność i reagowali, jeśli tylko zaobserwują niepokojące sygnały. Wiemy jednak, że to trudne zadanie. Wymaga odpowiedniej wiedzy i dużej odwagi. Dlatego chcemy podjąć odpowiednie zobowiązania na poziomie całej naszej sieci i wyposażyć naszych pracowników w konkretne narzędzia w postaci procedur i scenariuszy postępowania oraz przeszkolić ich w skutecznym stosowaniu tych narzędzi, które, jak wierzymy, wkrótce staną się uniwersalnym standardem dla branży hotelarskiej w naszym kraju – mówi Tomasz Krekora, General Manager hotelu Campanile Kraków.

Źródło: Louvre Hotels Group.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora