Około 200 nowych sklepów planuje otworzyć w tym roku spółka LPP. Zatrudni kilka tysięcy nowych pracowników. Lokale handlowe LPP mają być otwierane w Polsce i za granicą – w Unii Europejskiej i na Bliskim Wschodzie.
LPP odczuwa trudną sytuację na wschodzie. Sklepy w Rosji i na Ukrainie to 25 proc. biznesu spółki, więc konflikt, kryzys walutowy i związany z tym spadek sprzedaży są poważnym problemem. Firma natomiast postrzega jako perspektywiczne m.in. Niemcy, gdzie zamierza ruszyć z ekspansją ze wsparciem partnera franczyzowego. Do atrakcyjnych lokalizacji należy również Bliski Wschód – 5 lutego br. spółka otworzyła pierwszy sklep Reserved w Egipcie.
Zyski LPP w 2014 przekroczyły 4,7 mld zł, a skonsolidowany zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł niemal 480 mln zł, co jest wynikiem lepszym o 11 proc. od ubiegłorocznego, jednak zysk operacyjny spadł o 1 proc., do 609,2 mln zł. Spółka ma obecnie 1516 salonów o łącznej powierzchni 723 tys. mkw. W tym roku LPP planuje dalszy rozwój ich sieci. Nowe sklepy powstaną zarówno w Polsce, jak i za granicą, głównie na Zachodzie. Nowe lokale handlowe mają mieć w sumie 150 tys. mkw. co stanowiłoby wzrost o 21 proc.