Polacy się cały czas bogacą. Mimo światowego kryzysu, osób zamożnych w Polsce jest już blisko 750 tys., a ich roczny dochód to prawie 130 mld złotych. Rośnie także grupa Polaków aspirujących do bogactwa. W świadomości większości z nas obywatel świata luksusu przypomina bardzo niedostępnego milionera, który bezmyślnie wydaje pieniądze na dziwaczne zachcianki. Tymczasem amatorów towarów i usług z najwyższej półki nie trzeba szukać wśród krezusów. To osoby aspirujące do określonych standardów życia, które dzięki ponadprzeciętnym, ale nie kosmicznym dochodom mogą pozwolić sobie na „odrobinę” luksusu na co dzień. W raporcie ‚Rynek dóbr luksusowych’ przygotowanym dla KPMG przewiduje się, że już na koniec roku może to być nawet 2 mln osób, których łączny roczny dochód wyniesie ponad 97 mld zł. Oprócz nich w Polsce mieszka blisko 751 tys. osób zamożnych i bogatych, których roczne dochody to następne 130 mld zł. Badania konsumenckie pokazują, że w 2012 r. zamożni i bogaci Polacy wydali na dobra luksusowe blisko 18,5 proc. swoich zarobków, a aspirujący – 13 proc. Łączna kwota przeznaczona na ten cel przez wszystkie trzy grupy może wynieść nawet 36,8 mld zł, jest to o 4,7 mld zł więcej niż rok temu. Dla luksusowych marek jest to ogromna szansa na wzrost sprzedaży i zachęta, by po prostu wejść do Polski. W porównaniu do 2010 roku już odnotowano wzrost liczby marek luksusowych o 7 proc. Oznacza to, że Polacy w sumie mają dostęp do 68 proc. światowych marek. Kolejne marki szykują się do wejścia na rynek, który jak do tej pory był nieco zaniedbany i niedoceniany przez światowych potentatów.