Manufaktura w Łodzi nie zwalnia tempa! Obiekt zarządzany przez Apsys Polska, a należący do Union Investment Real Estate GmbH, zamknął rok 2019 z wyraźnym wzrostem obrotów oraz frekwencji. Przez 12 miesięcy minionego roku do portfolio Manufaktury dołączyło 28 nowych marek.
2019 rok był dla łódzkiej Manufaktury rekordowy pod wieloma względami. Roczny footfall osiągnął ponad 21,5 mln wizyt, czyli więcej niż w 2018. Te statystyki szczególnie cieszą, zwłaszcza w kontekście zwiększonej liczby niehandlowych niedziel, wpływających na frekwencję w obiektach handlowych. Jednak bogata, przemyślana i nieustannie rozwijana oferta rozrywkowa i gastronomiczna Manufaktury okazała się idealną odpowiedzią na to wielkie wyzwanie dla wszystkich retailerów.
Cieszy również wzrost obrotów u najemców obiektu – w skali roku było to blisko 4% względem 2018.
Nowe marki w portfolio
Rok 2019 przyniósł aż 28 nowych marek, które zdecydowały się na swoje lokale w Manufaktury. Wiele z nich, jak choćby Twinset Milano, Newbie, Tezenis, Kontigo czy Notino debiutowało w Łodzi właśnie tu. Jak przekonywali przedstawiciele wszystkich najemców – o wyborze Manufaktury świadczy jej unikatowy charakter i popularność wśród łodzian i mieszkańców regionu.
Do grona najemców dołączyły także takie marki jak m.in. Świat Książki, Medicine, Crocs, a sklep Ryłko powrócił po kilkuletniej przerwie.
Poszerzyła się także oferta gastronomiczna: w strefie food courtu pojawił się pierwszy w Łodzi lokal ogólnopolskiej sieci tex-mex Papa Diego, a na rynku otworzyła się bałkańska Bubamara i Pizzeria Stopiątka „105” Italiana. Ofertę kawiarnianą wzmocnił znany łódzki brand Chude Ciacho, oferujący fit-słodkości.
Kilkunastu najemców przedłużyło umowy i zmodernizowało swoje lokale. W ten sposób w Manufakturze znajdują się jedne z największych i najnowocześniejszych butików ZARA (pow. 2490,97 mkw.) oraz CCC (pow. 1142,75 mkw.). Nowe oblicze w nowej lokalizacji zyskał również salon Adidas, a modernizację przeszły również m.in. Samsung Brand Store, mBank, Home&You i Inglot.
100 wydarzeń, opera o Manufakturze i nagrody
Manufaktura jest miejscem największych wydarzeń kulturalno-rozrywkowych, sportowych i społecznych dla mieszkańców Łodzi i regionu. To tu co roku odbywa się łódzki finał WOŚP, a w samym 2019 zorganizowano m.in. koncerty plenerowe z okazji urodzin Manufaktury i urodzin Łodzi – na scenie pojawili się m.in. Beata Kozidrak i Bajm, Nocny Kochanek, Andrzej Piaseczny i DJ Gromee.
Organizowane są tu nie tylko koncerty muzyki rozrywkowej. Łódzcy melomani z entuzjazmem przyjęli tegoroczną, jubileuszową 10. edycję festiwalu Manu Summer Jazz Sundays. Za koordynację tego wydarzenia, Tomasz Gołębiewski, otrzymał nagrodę podczas gali Grand Prix Jazz Melonami. Nie zabrakło sportowych emocji: latem na plaży spotkali się m.in. siatkarze, piłkarze ręczni i gracze futbolu amerykańskiego. Przez Manufakturę co roku przebiegają również uczestnicy najważniejszych łódzkich imprez biegowych: Rossmann Run czy Biegu 3 Króli. Miłośniczki dbania o urodę spotkały się na dwudniowym święcie beauty, czyli Meet My Make Up, którego gościem specjalnym była influencerka Viva a Viva. Jesienią foodies pożegnali sezon letni w restauracjach w Manufakturze podczas festiwalu kulinarnego Bye Bye Bikini.
Rok 2019 przyniósł także jedno z największych wydarzeń kulturalnych, których mecenasem była Manufaktura: światową prapremierę w Teatrze Wielkim w Łodzi oraz plenerowe wystawienie na Rynku Włókniarek Łódzkich opery „Człowiek z Manufaktury” z udziałem największych nazwisk polskiej kultury: m.in. Małgorzaty Walewskiej i Wojciecha Pszoniaka.
Opera została znakomicie przyjęta zarówno przez publiczność, jak i łódzkich krytyków, którzy pod koniec roku przyznali twórcom dzieła „Nadzwyczajną Złotą Maskę” „za historycznego znaczenia projekt konkursu na operę współczesną”. Docenione zostały także działania komunikacyjne i media relations dotyczące „Człowieka z Manufaktury”. Eksperci z branży PR przyznali aż dwie prestiżowe statuetki – Złoty Spinacz w kategorii „Kultura i media” oraz „Srebrny Spinacz” w kategorii „PR miejsca, miasta i regionu”. Nagrody trafiły w grudniu do Manufaktury i agencji 3PR Consulting, która od wielu lat odpowiada za działania public relations obiektu.
To nie koniec nagród dla Manufaktury: zarządca obiektu odebrał honorowy certyfikat ICSC SOLAL Marketing Awards w kategorii CSR za projekt „The World of Comics”. Wykorzystując popularność sztuki komiksowej, we współpracy z Międzynarodowym Konkursem Gier i Komiksów centrum przygotowało dedykowane grafiki nawiązujące do historii Manufaktury i w humorystyczny sposób pokazujące ofertę najemców.
W pierwszych tygodniach nowego roku Manufaktura triumfowała w prestiżowym konkursie EuropaProperty CEE Retail Awards, otrzymując nagrodę w przyznawanej po raz pierwszy kategorii Ultimate Retail Destination.
To przechodzi wszelkie przeobrażenie
Dużym wyzwaniem dla zarządcy obiektu jest inwestycja warta 90 milionów złotych, czyli refurbishment budynku galerii handlowej i strefy food courtu Manufaktury. Prace modernizacyjne na koniec zeszłego roku były bardzo zaawansowane.
Manufaktura słynie z nieszablonowych pomysłów, więc nie sposób nie wspomnieć o kolejnym, związanym z komunikacją modernizacji. Pod akcją „To przechodzi wszelkie przeobrażenie” o zmianach w Manufakturze informowali czołowi przedstawiciele polskiego stand-upu: Adam Van Bendler i Paweł Chałupka. Komicy w krótkich filmikach i spotach radiowych, stworzonych specjalnie na potrzeby Manufaktury, satyrycznie komentowali prace modernizacyjne. Inwestycja ma się zakończyć jesienią tego roku.
materiał prasowy