29 procent najemców w polskich centrach handlowych stanowią marki odzieżowe – wynika z raportu Retail Resarch Forum I. poł 2014 Colliers International. Na drugim miejscu pod względem liczby sklepów znajdują się usługi – 14 proc., na trzecim gastronomia – 10 proc., czwarte miejsce to obuwie i wyroby skórzane – 9 proc. 8 proc. sklepów stanowią punkty poświęcone zdrowiu i urodzie, 5 procent – biżuterii, 4 – wyposażeniu wnętrz, a po 3 procent przypada na multimedia, artykuły dziecięce i elektronikę, 2 proc. ogólnej liczby sklepów to branża spożywcza, rozrywka i rekreacja oraz sport.
Jak napisano w raporcie – rozkład procentowy najpopularniejszych branż jest podobny zarówno w przypadku centrów handlowych zlokalizowanych w największych polskich aglomeracjach, jak i w miastach o populacji 200 000 – 400 000 mieszkańców. Nieco wyższy w miastach regionalnych jest udział marek modowych – średnio o 4 proc.
Najpopularniejszymi markami obecnymi w polskich centrach handlowych są: Inmedio, która obecna jest w 72% analizowanych centrów handlowych. Licznie reprezentowane są również takie marki jak CCC, Rossmann, Apart czy Reserved, które posiadają swoje sklepy w odpowiednio 64%, 49%, 46% i 46% obiektów. Wśród marek modowych liderami są: Reserved, Triump i Orsay, wśród obuwniczych (w kolejności wg procentowego udziału); CCC, Deichmann, Wojas, biżuteria – Apart, Swiss, Kruk, artykuły dziecięce – Smyk, 5.10.15, Coccodrillo, zdrowie i uroda – Rossman, Vision Express, Sephora.