W oparciu o trend resimercial, łączący estetykę mieszkalną i komercyjną oraz istotę biophilic design, amerykańska firma Interface zaprojektowała nową kolekcję płytek wykładzinowych do przestrzeni komercyjnych – Connected Ethos. Pojawi się ona na wszystkich rynkach globalnego potentata, co wynika z samej idei stojącej za jej projektem.
Spis treści:
Od łąk po kamieniste brzegi
W duchu biophilic
Kiedy zapracowany umysł poszukuje źródeł ukojenia, zwraca się automatycznie ku naturalnym krajobrazom. Dużo łatwiej regenerujemy się podczas spaceru w lesie czy nad morzem i w promieniach słońca. Zielenie drzew i traw, odcienie niebieskiego jezior czy wijących się rzek, działają relaksująco. Tęsknota za tymi krajobrazami wynika z atawistycznych potrzeb utrzymania bliskości z naturą, z którą – nawet otoczeni miejską tkanką – czujemy silną więź. Za tymi potrzebami stoi praca projektantów firmy Interface, a jej efektem jest kolekcja Connected Ethos.
Od łąk po kamieniste brzegi
– Punktem wyjścia dla projektantów firmy Interface było to, co łączy ludzi na całym świecie: potrzeba obcowania z naturą. Jej wzorami i kolorami, które działają kojąco i relaksująco – mówi Krzysztof Szymczak z ARC Interiors, wyłącznego dystrybutora na Polskę wykładzin amerykańskiego producenta. – Bez względu na szerokość geograficzną, w jakiej mieszkamy, pociągają nas czy to soczyste zielenie dżungli, trawa i szałwia uprawiane w przydomowym ogródku, górskie pejzaże czy też spokojna tafla jeziora. I te krajobrazy, za sprawą kolekcji Connected Ethos, Interface wprowadza do biur, ale i innych przestrzeni komercyjnych.
W kolekcji znajdują się dwa rodzaje płytek: 16 w głębokiej, wyrazistej kolorystyce, pozwalających akcentować dowolnie przestrzeń oraz 16 przejściowych, utrzymanych w neutralnych, ziemistych odcieniach, które łagodzą siłę wyrazu tych pierwszych. Pozwalają efektownie i niejako naturalnie, tworzyć ciągi komunikacyjne czy wydzielać strefy różnych aktywności. Wszystkie są odzwierciedleniem kolorów i tekstury naturalnych pejzaży. Znajdziemy tu ożywiające zielenie charakterystyczne dla łąk czy głębsze, przywodzące na myśl lasy równikowe; kojące, chłodne odcienie błękitu i niebieskiego kojarzące się z wodą; wyraziste, słoneczne żółcienie kreujące dobrą atmosferę do współpracy czy szarości górskich pejzaży i kamienistych brzegów plaż.
W duchu biophilic
Podstawą biophilic design jest przekonanie, że człowiek lepiej się czuje w naturalnym otoczeniu. Przyjaznym, urozmaiconym, pobudzającym wyobraźnię, a jednocześnie działającym uspokajająco. Bazuje na tym również trend resimercial, który wprowadza do przestrzeni komercyjnych przytulną estetykę domów i mieszkań. Podłoga jest przy tym podstawą twórczego projektowania, o czym czasem się zapomina. – Wykładziny podłogowe często postrzegane są tylko pod kątem ich praktyczności – zauważa Krzysztof Szymczak z ARC Interiors. – Tymczasem za ich sprawą możemy nie tylko ożywić i urozmaicić przestrzeń biura, ale stworzyć logiczne wizualnie strefy do różnych aktywności. Bazując na odcieniach niebieskiego nowej kolekcji wyznaczyć np. miejsce wyciszenia i odpoczynku, zielonego – przestrzeni do intensywnej, wymagającej koncentracji pracy, a żółtego – twórczego działania w grupie.
Nowa kolekcja Connected Ethos wychodzi naprzeciw potrzebom obcowania z naturalnymi pejzażami, a sama składa się w 91,8% z materiałów pochodzących z recyklingu. Jest też neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktu. Wykładziny Interface można obejrzeć w warszawskim showroomie ARC Interiors.
Źródło: ARC Interiors.